ادامه کارشکنی AFC علیه فوتبال ایران؛ استقلال حق انتخاب ندارد

تهران (پانا) - کنفدراسیون فوتبال آسیا در اقدامی عجیب و در راستای حمایت‌های همه جانبه از فوتبال عربستان اجازه انتخاب شهر میزبان را از استقلال ایران گرفت.

کد مطلب: ۱۱۹۶۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
ادامه کارشکنی AFC علیه فوتبال ایران؛ استقلال حق انتخاب ندارد

در حالی که چند روز پیش سایت رسمی باشگاه استقلال اعلام کرده بود که این باشگاه برای میزبانی از الهلال عربستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شهر دبی در امارات را به عنوان میزبان بی طرف انتخاب کرده است، امروز مطرح‌ترین روزنامه کشور قطر خبر جدیدی درباره این موضوع منتشر کرد.

براساس خبری که روزنامه الرای چاپ دوحه در شماره امروز خود منتشر کرده است، با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا شهر دوحه به عنوان میزبان دیدار تیم‌های استقلال ایران و الهلال عربستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2021 انتخاب شده است و دو تیم 22 شهریور در این شهر به مصاف هم خواهند رفت.

براساس تصمیمی سیاسی که توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا برای کمک آنها به عربستانی‌ها گرفته شده، چند سالی است دیدار تیم‌‌های ایرانی و عربستانی در کشور ثالث برگزار می‌شود. اما در این فصل و در مرحله گروهی زمانی که قرار شد بازی‌ها به صورت متمرکز برگزار شود، دو شهر عربستانی به عنوان میزبان گروه دو تیم ایرانی استقلال و فولاد انتخاب شدند.

با انتخاب شهرهای ریاض و جده به عنوان میزبان تیم‌های ایرانی، ابتدا وزارت ورزش اعلام کرد تنها در صورتی اجازه حضور تیم‌های ایرانی در عربستان را صادر خواهد کرد که عربستانی‌ها هم قبول کنند در ایران به میدان بروند، درخواستی که با پاسخی از سمت طرف عربستانی روبرو نشد و در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا بر خلاف تصمیم سابقش ایرانی‌ها را وادار به حضور در عربستان کرد. اما در مرحله یک هشتم نهایی در حالی که براساس برنامه باید استقلال در ورزشگاه آزادی از الهلال میزبانی می‌کرد، کنفدراسیون فوتبال آسیا یکبار دیگر حق میزبانی را از استقلال گرفت و اعلام کرد این تیم باید در کشور ثالث از الهلال میزبانی کند و حالا به نظر می‌رسد حق انتخاب کشور ثالث هم از نماینده ایران گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار