توصیه‌های رییس اداره سلامت آموزش و پرورش قم به کنکوری‌ها

قم(پانا)- رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان قم با اشاره به برگزاری کنکور سراسری 1400 عنوان کرد از داوطلبان و همراهانشان انتظار می‌رود پروتکل‌های بهداشتی در هنگام برگزاری آزمون سراسری را با دقت رعایت کنند.

کد مطلب: ۱۱۹۶۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
توصیه‌های رییس اداره سلامت آموزش و پرورش قم به کنکوری‌ها

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، «محمد احمدی» رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان قم با اشاره به برگزاری آزمون سراسری 1400 طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری اظهار داشت: از داوطلبین و همراهان آنها تقاضا داریم با رعایت پروتکل های بهداشتی در هنگام برگزاری آزمون سراسری ما را یاری کنند، زیرا نظارت های بهداشتی تنها با همکاری والدین و داوطلبین عزیز تکمیل می شود.

وی با اشاره به اینکه فرآیند نظارت بر حوزه های برگزاری آزمون سراسری سال 1400 با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از یک هفته قبل از برگزاری آزمونها شروع شده است، افزود: کلیه حوزه های برگزاری آزمونهای سراسری و وسایل آن(صندلی ها) قبل از برگزاری آزمون، ضدعفونی می شوند؛ پاسخنامه ها و سوالات آزمون نیز تمیز و بهداشتی هستند، بنابراین داوطلبان عزیز آنها را با مواد ضدعفونی کننده مخدوش نکنند.

احمدی ادامه داد: از همراه داشتن هرگونه وسایل اضافی از قبیل کیف، موبایل، کتاب و مواردی نظیر آن در حوزه های برگزاری آزمون جدا خودداری کنند. همه داوطلبان ملزم به استفاده از لوازم التحریر شخصی(مداد، پاک‌کن و ...) هستند و رد و بدل کردن لوازم التحریر بین داوطلبین ممنوع است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تحمل ماسک، آسان تر از رنج بیماری است، گفت: ورود داوطلبان بدون ماسک، به حوزه های امتحانی ممنوع است؛ بنابراین داوطلبین در طول حضور در محل آزمون می بایست از ماسک معمولی 3 لایه(بدون فیلتر) استفاده کرده و رعایت اصول بهداشت فردی را نیز مورد توجه قرار دهند.

وی تاکید کرد: به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی داوطلبان عزیز ضمن پرهیز از عجله و تجمع، در تمام مراحل آزمون از زمان ورود تا خروج از حوزه های برگزاری، فاصله بهداشتی را با اطرافیان (حتی دوستان صمیمی) حفظ کرده و پس از ورود به سالن برگزاری آزمون بلافاصله روی صندلی خود بنشینند و از ترددهای غیرضرور جدا پرهیز کنند.

احمدی عنوان کرد: به منظور رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، تنها در حوزه‌های برگزاری آزمون، آب معدنی تک نفره توزیع می شود و داوطلبان تغذیه خود را با رعایت نکات بهداشتی میل کنند و از تماس دستها با چشم، بینی و دهان جدا خودداری کنند.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌و پرورش استان قم با تقدیر از مدیران، معاونین و کلیه عوامل اجرایی برگزاری آزمون سراسری سال 1400 گفت: ضرورت همراهی اولیای دانش‌آموزان با آموزش و پرورش در شرایط نوپدید زیستی، آموزشی و تربیتی بر هیچ کس پوشیده نیست و امیدواریم این همراهی ها همچنان با رعایت پروتکل های بهداشتی تا نابودی کامل ویروس کرونا ادامه داشته باشد، بنابراین از همراهان محترم داوطلبین عزیز درخواست می شود ضمن رعایت شیوه نامه های بهداشتی از تجمع در ورودی و خروجی های حوزه های برگزاری آزمون اجتناب کنند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و دانش‌آموزان عزیز اطمینان داشته باشند که آموزش و پرورش استان با تمام وجود از سلامتی فرزندان آنان مراقبت خواهد کرد و برای تعالی آنان و عزتمند کردن بیش از بیش ایران بزرگ اسلامی با تمام توان خواهد کوشید.

یادآوری می شود: آزمون سراسری سال 1400 در روزهای پنج شنبه 10 تیرماه ویژه گروه ریاضی و انسانی و جمعه 11 تیرماه ویژه گروه تجربی در 62 حوزه آموزش و پرورش برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار