کاداستر ۴۰ میلیون هکتار اراضی ملی و دولتی تا پایان شهریورماه

تهران (پانا) - معاون حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر (حدنگاری) اراضی ملی و دولتی در سال ۹۹ حدود ۱۲۰ درصد نسبت به مجموع ۵ سال ماقبل آن رشد داشته است، گفت: کاداستر ۴۰ میلیون هکتار اراضی باقی‌مانده تا پایان شهریورماه انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۹۶۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
کاداستر ۴۰ میلیون هکتار اراضی ملی و دولتی تا پایان شهریورماه

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، «رضا افلاطونی» با بیان اینکه از سال ۹۳ تا پایان سال ۹۸ طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی در سطح ۳۸ میلیون هکتار به اجرا درآمد، افزود: تعامل، همگرایی و اقدامات مشترک میان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به عنوان متولی اراضی ملی و دولتی، سازمان امور اراضی متولی اراضی کشاوری و سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان متولی مالکیت در کشور از دلایل جهش در اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی است.

معاون حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: تعامل این سه سازمان منجر به تدوین یک دستورالعمل سه جانبه کاداستر اراضی ملی، دولتی و کشاورزی شد که به امضای روسای سه سازمان رسید و به استان‌ها ابلاغ شد و در نتیجه همه سه دستگاه در سطح استان‌ها با هم تعامل کردند.

افلاطونی درباره هزینه اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی تصریح کرد: به طور متوسط هر هکتار کاداستر اراضی ملی و دولتی بین چهار تا ۹ میلیون تومان هزینه دارد.

معاون حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: کاداستر ۵۵ میلیون هکتار اراضی ملی و دولتی در استان‌های ساحلی و جنگلی اعم از شمال و جنوب کشور و همچنین در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی که سواحل دریاچه ارومیه را دارند، انجام شد.

وی با بیان اینکه ۴۰ میلیون هکتار از اراضی ملی و دولتی برای اجرای کاداستر باقی مانده است، اظهار داشت: کاداستر ۴۰ میلیون هکتار اراضی ملی و دولتی باقی‌مانده تا پایان شهریور ماه امسال انجام می‌شود.

افلاطونی ادامه داد: اراضی باقی‌مانده برای اجرای کاداستر شامل اراضی مرتعی، اراضی جنگلی و بیشه‌ها می‌شود.

وی، ثبت مالکیت دولت نسبت به اراضی ملی و دولتی را جزو اولویت‌دارترین کارها در حوزه حفاظت از این اراضی عنوان کرد و گفت: کاداستر اراضی ملی و دولتی موجب جلوگیری از تعرض به اراضی ملی و زمین خواری و همچنین شناسایی این اراضی برای اجرای طرح های تولیدی و کشاورزی می‌شود.

افلاطونی، کاهش اختلافات مالکیتی میان مردم و دولت را از دیگر مزیت‌های اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار