آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت

از آغاز بکار جشنواره «پنجره امید» تا شرط بازگشایی حضوری مدارس

تهران (پانا) - هفته گذشته وزارت آموزش پرورش با افتتاح رسمی پایگاه‌های اوقات فراغت آغاز شد؛ در هفته ای که گذشت اخباری مبنی بر اعلام نتایج امتحانات نهایی و تمدید مهلت ثبت نام در بخش دانش‌آموزی جشنواره جوان خوارزمی را داشتیم.

کد مطلب: ۱۱۹۶۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
از آغاز بکار جشنواره «پنجره امید»  تا شرط بازگشایی حضوری مدارس

فصل تابستان که از راه می‌رسد دغدغه پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان مطرح می‌شود، امسال هم با شیوع ویروس کرونا اوقات فراغت دانش‌آموزان باید در فضای مجازی گذرانده شود که این نیز خود یک دغدغه برای این قشر از جامعه و والدین آنها است.

معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برای اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌های وسیعی را تدارک دیده است؛ حدود 30 هزار پایگاه هدفگذاری و در شبکه شاد زیرساخت‌های لازم در این باره ایجاد شده است. پیش بینی شده است امسال حدود 3 میلیون دانش‌آموز در این بستر در فعالیت‌های اوقات فراغت شرکت کنند.

کانون‌های ورزشی، کانون‌های فرهنگی تربیتی، دارالقرآن‌ها، مدارس، پژوهشسراها و کتابخانه‌ها دست به دست هم دادند تا با ظرفیت‌هایی که در شبکه شاد ایجاد می‌شود فعالیت‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان به خوبی رقم بخورد. بعد از اتمام ثبت نام دانش‌آموزان در سامانه همگام، در شبکه شاد کلاس بندی‌ها آغاز شده است و یکشنبه 6 تیرماه افتتاحیه این برنامه با حضور وزیر آموزش و پرورش و پخش زنده از شبکه شاد، به میزبانی استان زنجان برگزار شد.

در شبکه شاد نیز پنجره ای با عنوان «پایگاه تابستانی من» ایجاد شده است تا با انتقال اطلاعات از سامانه همگام به شاد، شبکه شاد قادر شود طبق کلاس‌های تعریف شده در سامانه همگام توسط مدیران، پایگاه‌های تابستانی گروه‌های کلاسی را ایجاد و در دسترس قرار دهد.

هفته گذشته آموزش و پرورش با این موضوع آغاز شد و غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان سرتیتر اخبار قرار گرفت. اخبار مربوط به این موضوع و موضوعات دیگر وزارت آموزش و پرورش را در گزارش خبری زیر می‌خوانید:

مراسم افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان با حضور وزرای آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد در این مراسم علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد از اول تیرماه با ایجاد پایگاه‌ها رسما فعالیت اوقات فراغت را آغاز کردیم اکنون در سامانه همگام بیش از یک میلیون دانش‌آموز ثبت نام کردند اما بخش مهم ظرفیت‌های ما تشکل‌های دانش‌آموزی هستند.

وی طول فعالیت پایگاه‌ها را ۶ هفته و زمان برگزاری کلاس‌ها را ۳۰ دقیقه دانست و درباره نحوه ثبت نام در این فعالیت‌ها گفت: از طریق صفحه اول شاد تمام دانش‌آموزان می‌توانند در این پایگاه‌ها ثبت نام کنند.

کاظمی به تقویم اجرایی فعالیت‌های تابستانی اشاره و عنوان کرد: کلاس‌ها تا فردا شنبه ادامه دارد و اول شهریورماه کلاس‌ها تمام خواهد شد. محورهای برنامه اوقات فراعت براساس ساحت‌ها است‌. تعداد پایگاه‌ها را ۲۵ هزار پایگاه پیش بینی کردیم که تاکنون این تعداد ۳۰ هزار پایگاه شده است.

بعد از افتتاح رسمی پایگاه‌های اوقات فراغت، در اجرای ماده 7 آئین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه روزانه مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و با هدف بهره گیری از فرصت های آموزشی، معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، «شیوه نامه اجرایی کلاس های دوره تابستانی در چارچوب سیاست های مصوب ستاد ملی مقابله بیماری های فراگیر» را جهت اجرا، به استان ها ابلاغ کرد.

بر این اساس ادارات کل آموزش و پرورش استان ها موظفند گزارش جامعی از اقدامات انجام شده از نحوه برگزاری دوره‌های تابستانی، تعداد پایگاه‌ها و تحلیل نتایج امتحانات شهریور ماه، به مرکز ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار به «جشنواره تولید محتوای آموزشی در حوزه پیشگیری از اعتیاد» تا 15 تیرماه

مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش جزئیات برگزاری اولین جشنواره کشوری تهیه و تولید محتوای آموزشی، ترویجی و کمک آموزشی ویژه فضای مجازی در حوزه پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر را تشریح کرد و آن را ویژه فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیا دانست.

وی در این باره اعلام کرد مهلت ارسال آثار برای شرکت در این جشنواره تا 15 تیرماه خواهند بود.

واگذاری مسکن فرهنگیان

گودرز کریمی فر مدیرکل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش اعلام کرد با توجه به ایجاد ظرفیت‌های جدید مسکن، با ارسال بخشنامه ای، از ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها خواسته شد تا فهرست و مشخصات متقاضیان واجد شرایط (اصلی و ذخیره) را طبق فرمت تنظیمی با رعایت اولویت‌ها و گروه‌های هدف این اداره کل ارسال کنند.

مدیرکل رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش گروه‌های هدف را برای واگذاری مسکن زنان سرپرست خانوار، زوجین فرهنگی، فرهنگیان بالای 20 سال سابقه خدمت و بازنشستگان اعلام کرد و گفت: سهمیه جدیدی از محل ظرفیت‌های خالی طرح اقدام ملی مسکن برای متقاضیان فرهنگی فراهم شده است.

جشنواره تابستانی «پنجره امید» سازمان دانش‌آموزی

اسماعیل بحری‌زاده قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی از برگزاری جشنواره تابستانی «پنجره امید» در 3 حوزه تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان، دانش‌آموز _خبرنگاران خبرگزاری پانا و دانش‌‌آموزان عضو مجلس دانش‌‌‌آموزی خبر داد.

وی در این باره گفت: از 15 تیرماه فعالیت‌ این جشنواره به مدت 6 هفته آغاز می‌شود و تا پایان مردادماه ادامه دارد.

راه اندازی سامانه ای در «شاد» برای عرضه تولیدات مهارتی دانش‌آموزان

علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی با تاکید براینکه امسال دغدغه داریم اوقات فراغت 15 میلیون دانش‌آموز ردیف بودجه مستقلی داشته باشد خبر داد در شبکه شاد برنامه‌های متنوعی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان خواهیم داشت لذا انتظار داریم مدیران واحدهای آموزشی و پرورشی در رشته‌های مختلف در قالب گروه‌های تخصصی برنامه‌هایی را در شبکه شاد برنامه‌ریزی کنند.

وی همجنین تاکید کرد برای اوقات فراغت ردیف بودجه مستقلی درنظر گرفته شود امسال دانش‌آموزان می‌توانند در هر شهرستان، شهر و استان رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند و در آن شرکت موثر داشته باشند.

نتایج امتحانات نهایی اعلام شد

به گفته خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش نتایج امتحان نهایی دوازدهمی‌ها حداکثر تا روز گذشته 5شنبه 10 تیرماه اعلام شد. دانش‌آموزان از زمان اعلام نتایج تا 5 روز حق اعتراض دارند؛ نتایج از طریق سامانه «پادا» و الکترونیکی اعلام شده است.

مهلت ثبت نام در بخش دانش‌آموزی جشنواره جوان خوارزمی تمدید شد

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از تمدید مهلت ثبت نام در بخش دانش‌آموزی جشنواره جوان خوارزمی تا ۲۱ تیر ماه خبر داد.

شرط بازگشایی حضوری مدارس اعلام شد

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در سفر خود به استان کرمان با بیان اینکه رتبه بندی معلمان تا پایان دولت دوازدهم عملیاتی می‌شود، گفت بازگشایی حضوری مدارس وابسته به واکسینه کردن معلمان است.

تدبیر برای وضعیت نیروی انسانی سازمان دانش‌آموزی

در هفته گذشته علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزی با ناصر سلیمانزاده رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این جلسه درباره وضعیت نیروی انسانی سازمان دانش‌آموزی صحبت شد. سلیمانزاده همچنین درباره طرح رتبه بندی معلمان نیز گفت که این موضوع در مجلس شورای اسلامی درحال بررسی است.

گفتنی است در این جلسه اسماعیل بحری‌زاده قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی به همراه معاونان و مشاوران سازمان دانش‌آموزی نیز حضور داشتند.

دیدگاه سنجی والدین در خصوص کیفیت آموزش مجازی

از سوی دفتر مرکزی انجمن اولیا و مربیان، بخشنامه «دیدگاه سنجی در خصوص کیفیت آموزش مجازی» براساس «دستور وزیر آموزش و پرورش» به استان‌ها ابلاغ شد.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت در گردهمایی مشترک مدیران منابع انسانی و امور اداری و معاونان طرح و برنامه استان‌ها با اشاره به سند تحول بنیادین گفت زمانی می‌توان از «تحول» سخن گفت که تغییر و تحولی در «نیروی انسانی» صورت گرفته باشد.

وی همچنین به مناسبت سالروز گرامیداشت شهدای هفتم تیر، با فاطمه نحریر همسر شهید علی اکبر سلیمی جهرمی و برادر ارجمند آن شهید بزرگوار، محمد حسین سلیمی جهرمی، به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش با شرکت در سی و سومین جلسه شورای سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، گفت تضمین تحقق بسیاری از اهداف، نیازمند گسترش مشارکت‌ها، پیوندها، همدلی‌ها و همکاری‌ها با آموزش‌وپرورش است، بنابراین توسعه مشارکت‌ها امری ضروری و مؤثر است.

حاجی میرزایی همچنین در واپسین روزهای کاری دولت دوازدهم با حضور در مرکز اهدای خون وصال شیرازی تهران و اهدای یک واحد خون بار دیگر به بیماران نیازمند به این مایع حیات بخش زندگی بخشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار