انتخاب رشته، انتخاب راه زندگی است

رودهن (پانا)- انسان هر لحظه در مقابل انتخاب‌های متعددی قرار دارد و بعضی از این انتخاب‌ها مانند انتخاب رشته نقش حیاتی در سرنوشت فرد دارد.

کد مطلب: ۱۱۹۶۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
انتخاب رشته، انتخاب راه زندگی است

سمانه بیات مشاور آموزشگاه فرزانگان آموزش و پرورش رودهن در گفت و گو با پانا اظهار کرد: «در انتخاب رشته هوش، علاقه‌مندی و استعداد دانش‌آموزان توسط مشاور مدرسه سنجیده می‌شود و این که نیاز جامعه به چه رشته‌ای بیشتر است را شناسایی می‌کنیم. برای مثال در رشته تجربی در شاخه زیبایی متقاضی زیاد است بعضی از دانش‌آموزان برای درآمد به این رشته می‌روند، ولی هیچ علاقه‌ای ندارند.»

او گفت: «رغبت، علاقه‌مندی، استعداد و هوش فرد توسط تست‌های متخلف سنجیده می‌شود. دانش‌آموزان می‌بایست در سال نهم دو آزمون توانایی و رغبت بدهند. با در نظر گرفتن نمرات فرد در طی ۳ سال هفتم، هشتم و نهم، نظر دانش‌آموز، نظر اولیا و دبیران و در نهایت مشاور مدرسه در مورد انتخاب رشته دانش‌آموز تصمیم‌گیری می‌کنند.»

بیات افزود: «در رشته تجربی و ریاضی، دانش‌آموز باید در درس ریاضی قوی باشد و نمرات درس ریاضی و علوم بالای ۱۸ باشد. در رشته علوم انسانی در زبان عربی، ادبیات و مطالعات اجتماعی قوی باشد و هوش‌ میان فردی و هوش درون فردی بالایی نیاز دارد و در رشته کاردانش و فنی و حرفه‌ای در دروس هنر و فناوری نمرات بالا و علاقه زیادی داشته باشند. از نظر شغلی و درآمد از رشته‌های دیگر سریع‌تر است و مورد نیاز جامعه است.»

خبرنگار دانش‌آموز: ریحانه طاهرقلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار