حناچی: سیاسیون در حادثه پالایشگاه ری به جای مداخله انجام کار را به اهلش سپردند

افزایش پدهای هلی کوپتر به ۷۰ مورد

تهران (پانا) - به‌گفته شهردار تهران یکی از نکات مثبت عملیات اطفای حریق پالایشگاه شهید تندگویان این بود که مسیولین سیاسی مانند گذشته در اجرای عملیات و نحوه اجرای آن دخالت نکردند و کار اطفای حریق و عملیات به اهلش سپرده شد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
حناچی: سیاسیون در حادثه پالایشگاه ری به جای مداخله انجام کار را به اهلش سپردند

به‌ گزارش شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در مراسم تقدیر از آتش نشانان عملیات اطفا حریق پالایشگاه تهران که عصر یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰ برگزار شد، گفت: حادثه ای یک ماه پیش در تهران اتفاق افتاد که رسیدگی به آن بر اساس پروتکل ها در حدود وظایف شهرداری تهران نبود اما بنا به استمداد و ماموریت سازمانی این را جزو وظایف ذاتی خود دانستیم و آتش نشانان سازمان آتش نشانی تهران در لحظات اولیه در منطقه حاضر شدند.

او مهمترین خصیصه در کنترل این حادثه را هوشمندی بر شمرد و افزود: آموزشها و تجهیزات موقعی تاثیرگذار خواهد بود که افرادی مناسب این آموزش ها را به تجریبات مناسبی تبدیل کننند.

حناچی این حادثه را نقطه عطفی در بحث استفاده از تجهیزات آتش نشانی عنوان کرد و ادامه داد: بعد از خرید تجهیزات آتش نشانی حادثه ای به این بزرگی را تجربه نکرده بودیم حادثه ای که اگر لحظات طلایی را از دست می دادیم خسارت جبران ناپذیری را در پی داشت و این هوشمندی در ساعت اولیه بسیار تاثیر گذار بود و خسارت ها را به حداقل رساند.

شهردار تهران یادآور شد: هر یک دلار هزینه در بحث پیشگیری از وقوع حوادث معادل صد دلار هزینه بعد از وقوع حادثه است و این حادثه در عین تلخ بودن تجربه بی بدیلی بود.

او افزود: همچنین نکته دیگری که در حین این عملیات و حادثه رعایت شد این بود که مسیولین سیاسی مانند گذشته در اجرای عملیات و نحوه اجرای آن دخالت نکردند و کار اطفای حری قو عملیات به اهلش سپرده شد.

حناچی با اشاره به همکاری آتش نشانی تهران در حوادث سایر نقاط کشور مانند سیل آق قلا، خرم آباد و خوزستان و آتش سوزی جنگل های زاگرس گفت: در این حوادث نیز آتش نشانی مددکار مردم بود. آتش نشانان یکی از سرمایه های اجتماعی در شهرداری هستند و اعتماد و حسن ظن مردم بزرگترین سرمایه ای است که می تواند مسیرهای دیگری را نیز به رویمان باز کند.

شهردار تهران سیل، زلزله و آتش سوزی را از تهدید هایی قلمداد کرد که تهران با آن روبروست و افزود: باید برای مقابله با این تهدیدها آمادگی دائمی داشته باشیم. البته شهرداری به تنهایی نمی تواند این مسائلی را پوشش دهد، به‌عنوان مثال سالها از امداد هوایی صحبت می شود و شاید داشتن هلی کوپتر برای شهرداری پرهزینه باشد اما اورژانس را داریم که هلی کوپتر دارد اما مکانی برای فرود ندارد.

شهردار تهران اضافه کرد: با همکاری میان بخشی می توانیم قدرت مانور دستگاه ها در قبال حوادث را افزایش دهیم. در این بخش ۴۰ پد هلی کوپتر برای تهران آماده شده که برنامه ریزی برای افزایش آن به ۷۰ پد انجام شده است.

حناچی با اشاره به اینکه در زلزله بم ۸ هزار نفر از طریق فرودگاه منتقل شدند، یادآور شد: همکاری های میان بخشی پوشش دادن خلأهای همدیگر است که هزینه‌ها را کم و بهره وری را افزایش می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار