سعید صالح:

فرایند ثبت نام در مدارس غیردولتی به صورت حضوری و الکترونیکی نظارت می‌شود

تهران (پانا) - تبادل نظر و هماهنگی درخصوص نحوه حضور ناظرین مدارس غیردولتی مقیم مناطق آموزش و پرورش برای دریافت شکایات والدین، دانش‌آموزان و ذی نفعان مدارس غیردولتی، در سالن شهید حججی ساختمان علاقمندان وزارت آموزش و پرورش انجام گرفت .در این جلسه موضوع نظارت بر فرایند ثبت نام در مدارس غیردولتی به صورت حضوری و الکترونیکی بررسی شد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۷۳۶
لینک کوتاه کپی شد
فرایند ثبت نام در مدارس غیردولتی به صورت حضوری و الکترونیکی نظارت می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی، درجلسه ای که به منظور هماهنگی و تبادل نظر درخصوص نحوه عملکرد و حضور ناظرین مقیم مناطق آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد، سعید صالح مدیر کل مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی بیان کرد: در مراجعه های ذی نفعان به ادارات ، علاوه بر اظهارات شاکی، اظهارات مدیر و موسس مدرسه غیردولتی نیز باید شنیده و ثبت شود، سپس مورد بررسی و واکاوی دقیق قرار گیرد تاحق کسی تضییع نشود . باتوجه به اینکه برخی اظهارات وشکایت ها، به تعطیلی مدرسه می انجامد، لذا دقت در بررسی واقعیت و انجام دقیق مکاتبات و تنظیم دقیق فرم های مربوطه، بر تصمیم گیری اعضای شورای سیاستگذاری ،برنامه ریزی و نظارت مرکزی و همچنین شورای استان ها و همچنین بر تعطیلی یا ادامه کار آن مدرسه، تاثیر زیادی خواهد داشت لذا در تکمیل فرم ها و تشکیل پرونده ، درخواست مستندات، باید در الویت کار ناظرین و اداره مناطق و استان ها باشد تا حقوق والدین ، دانش آموز ، موسس و مدیر حفظ شود.

رئیس کارگروه نظارت برمدارس غیردولتی گفت: امسال فرایند جدیدی را در سامانه مشارکت ها ،جهت نظارت بر موضوع حقوق معلمان و پرسنل غیردولتی تعیین کرده ایم . این فرایند به این صورت است که ؛ موسس تعداد پرسنل و میزان حقوق پرداختی به آنان را در سامانه به ما اعلام می کند که به عنوان هزینه های مدرسه در الگوی شهریه و مشخص کردن میزان آن ،تاثیر بسیاری می گذارد. در مرحله بعد معلمان و پرسنل پیامکی را دریافت می کنند که میزان حقوق اعلام شده ، از سوی موسس را مشاهده می کنند ، سپس معلم باید آن رقم را تایید کند یا آن را رد نماید . تا به امروز 150 هزار معلم وارد سامانه شده اند و قرارداد خود را تایید کرده اند. این شفافیت می تواند به بهبود وضعیت حقوقی معلمان مدارس غیر دولتی در آینده کمک کند.

سعید صالح گفت معلمان مدارس غیردولتی بواسطه بسته تحولی بالندگی نیروی انسانی ، حداقل باید 120 ساعت ضمن خدمت ، از دوره های الزامی که در سامانه مشخص شده است را گذرانیده باشند و طی سه سال ،کل این فرایند را تکمیل کنند .امسال میزان شهریه مدارس غیردولتی با دوره های آموزشی گذرانده شده معلمان آن مدرسه ، رابطه مستقیم داشته و موسسینی که به این بخش از فرایند کیفیت بخشی، توجه کافی نداشته اند ،شهریه کمتری برایشان لحاظ می گردد . در واقع تعداد معلمان و پرسنل آن مدرسه و همچنین تعداد معلمان آموزش دیده ای که دوره های آموزشی را گذرانیده اند برمیزان شهریه تاثیر می گذارد.

مدیرکل مدارس غیردولتی تاکید کرد ناظرین مقیم در مناطق آموزش و پرورش ، آیین نامه رسیدگی بر تخلفات مدیران و موسسان مدارس غیردولتی را به شکل دقیق مطالعه کنند تا راهنمای شفافی بر مراحل بعدی رسیدگی به آن باشد.

در پایان مدیرکل مدارس غیردولتی خاطر نشان کرد که هماهنگی های مفیدی بین سازمان مدارس غیردولتی و اداره کل شهر تهران انجام شده است.

لازم به ذکر است ناظران مقیم سازمان، در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به صورت مشترک از تیرماه در مناطق (1 الی 6) روزهای دوشنبه ، و در سایر مناطق چهارشنبه و دوشنبه های هرهفته حضور دارند و آماده پاسخگویی به مراجعین در مورد فرایند ثبت نام مدارس غیردولتی و اخذ شهریه و موارد مرتبط هستند. همچنین سامانه 4317 سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی ، آماده شنیدن انتقادات و پیشنهادات و پاسخگویی به ذی نفعان مدارس غیردولتی است.

سامانه ثبت شکایات به آدرس https://mosharekatha.ir/ نیز آماده ثبت موارد و گزارش های مردمی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار