«گلخانه» و غنی‌بخشی اوقات‌فراغت

شهرکرد(پانا) - بعضی دانش‌آموزان در فصل تابستان به پرورش گل و گیاه می‌پردازند و کسب درآمد می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۹۵۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
«گلخانه» و غنی‌بخشی اوقات‌فراغت

کیانا رحمانی دانش آموزی در استان چهارمحال وبختیاری است که علاقه زیادی به پرورش گل و گیاه دارد و به کمک مادرش گلخانه کوچکی در خانه تاسیس کرده است.

او عنوان کرد: گلها و گیاهان نه تنها به من آرامش می‌دهند، بلکه انرژی مثبت هم دارند.

کیانا در ادامه به پانا گفت: «یک روز در تابستان سال ۱۳۹۹ تصمیم گرفتم به جای اینکه اوقات فراغتم را برای کار هایی که به آنها علاقه ای ندارم صرف کنم، بهتر است به پرورش گل و گیاه در خانه بپردازم؛ بعد از دو روز به همراه مادرم به فروشگاه ابزار پرورش گل و گیاه رفتیم و وسایل مورد نیاز را تهیه کردیم.»

او در ادامه گفت: «گلخانه ای کوچک به کمک مادر و پدرم در خانه ساختیم و انواع گل های پتوس را پرورش دادیم البته چون دفعه اولم بود نتایج خوبی از کارم نگرفتم، اما نا امید نشدم و از کسانی که در این کار تجربه داشتند راهنمایی گرفتم. پتوس ها به خوبی رشد کردند و من تصمیم گرفتم گل های بیشتری مانند گل شمعدانی، حسن یوسف ، ارکیده، یاس و ... را نیز پرورش دهم.»

کیانا رحمانی در ادامه بیان کرد: «من از سال گذشته تاکنون گل های زیادی پرورش دادم تا آنکه در سال۱۴۰۰ تصمیم گرفتم از این کار درآمدی داشته باشم اولین کسانی که محصولاتم را خریدند دوستان و فامیل بودند. اما به مرور زمان توانستم حتی در روستاهای اطراف شهر، گل هایم را بفروشم و از این کار سود خوبی بدست آوردم. پس از آن توانستم گل هایم را به صورت مجازی در شهرهای دیگر هم بفروشم.»

او توصیه هایی هم برای دانش آموزان علاقمند به پرورش گل و گیاه، داشت:« اول آنکه نور کافی برای گلخانه در نظر بگیرید. همچنین به دلیل وجود کلر در آب لوله کشی بهتر است از استفاده مستقیم آب لوله کشی برای آبیاری خودداری کنید، یا برای جلو گیری از آفت شته می توانید یک سیر خام را درون گلدان، خاک کنید.

خبرنگار دانش آموز : مرضیه امیرخانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار