کاظمی پاسخ داد

نحوه شرکت در کلاس‌های اوقات فراغت چگونه است؟

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درباره فعالیت‌های پایگاه‌های اوقات فراغت توضیحاتی داد و از نحوه ثبت نام در این پایگاه‌ها گفت‌.

کد مطلب: ۱۱۹۵۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
نحوه شرکت در کلاس‌های اوقات فراغت چگونه است؟

علیرضا کاظمی در مراسم افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان اظهار کرد: اوقات فراغت مهم ترین بستر برای رشد و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان است و نقش تقویت هویت ملی و دینی را برعهده دارد.

وی افزود: امروز با آغاز این برنامه در سطح کشور به 2 مساله توجه می‌شود؛ امروز یکی از مهم ترین برنامه‌های آموزش و پرورش آغاز می‌شود و جایگاه آموزش و پرورش در استمرار جریان تربیت در شرایط سخت کرونایی اهمیت پیدا می‌کند.

کاظمی ادامه داد: با تجربه سال گذشته امسال با برنامه تر و هم افزاتر ورود پیدا کردیم و امروز در صفحه اول شاد «پایگاه تابستانی من» باز شده و فعالیت دانش‌آموزان آغاز شده است همچنین سرویس‌های جدیدی در شاد اضافه خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: امسال سامانه همگام را به شبکه شاد متصل کردیم که نشان از ارتقای حوزه فناوری بود و هم افزایی با بخش‌های برون و درون سازمانی نیز شکل گرفت.

وی خبر داد امسال ۱۵۰ مسجد برتر و فعال را به شبکه شاد و سیستم پایگاه‌های اوقات فراعت متصل کردیم و هر مسجد را به ۳ پایگاه ارتباط می‌دهیم که اتفاق مبارکی است.

کاظمی شعار فعالیت‌های تابستانی را «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» دانست و ادامه داد: مهم ترین سیاست ما تحقق شعار سال مقام معظم رهبری و ایجاد جذابیت و نشاط با تمرکز بر ساحت‌های ۶ گانه سند تحول بنیادین است لذا اقدامات وسیعی را انجام دادیم که بخش مهمی از آن در استان زنجان است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد از اول تیرماه با ایجاد پایگاه‌ها رسما فعالیت اوقات فراغت را آغاز کردیم اکنون در سامانه همگام بیش از یک میلیون دانش‌آموز ثبت نام کردند اما بخش مهم ظرفیت‌های ما تشکل‌های دانش‌آموزی هستند.

وی طول فعالیت پایگاه‌ها را ۶ هفته و زمان برگزاری کلاس‌ها را ۳۰ دقیقه دانست و درباره نحوه ثبت نام در این فعالیت‌ها گفت: از طریق صفحه اول شاد تمام دانش‌آموزان می‌توانند در این پایگاه‌ها ثبت نام کنند.

کاظمی به تقویم اجرایی فعالیت‌های تابستانی اشاره و عنوان کرد: کلاس‌ها از امروز آغاز شده و تا شنبه ادامه دارد و اول شهریورماه کلاس‌ها تمام خواهد شد.

معاون وزیر در پایان گفت: محورهای برنامه اوقات فراعت براساس ساحت‌ها است‌. تعداد پایگاه‌ها را ۲۵ هزار پایگاه پیش بینی کردیم که تاکنون این تعداد ۳۰ هزار پایگاه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار