در شهرستان اسلامشهر اتفاق افتاد

رهاشدن یک بهله سارگپه در طبیعت

اسلامشهر (پانا) - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از رهاسازی یک پرنده سارگپه که توسط یک شهروند و دوستدار طبیعت در یک منطقه مسکونی کشف شده بود، در طبیعت خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۵۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
رهاشدن یک بهله سارگپه در طبیعت

الهه بیگی، رئیس اداره محیط زیست شهرستان اسلامشهر در این رابطه اظهار کرد: یک بهله پرنده از گونه سارگپه توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست اسلامشهر در طبیعت رهاسازی شد.

او افزود: این پرنده که چند روز گذشته توسط یک شهروند و دوستدار طبیعت و محیط زیست در یک منطقه مسکونی کشف و تحویل اداره محیط زیست شده بود، پس از انجام معاینات لازم و تیمار و اطمینان از سلامت پرنده برای ادامه حیات در طبیعت رهاسازی شد.

بیگی با قدردانی از همکاری و همراهی دوستداران طبیعت با اداره محیط زیست، بیان کرد: پرنده سارگپه باجثه متوسط تا بزرگ سرکوچک، بال‌های پهن و کوتاه با رنگ پروبال بسیار زیبا و متنوع، در مناطق مختلف طبیعت با سازگاری با محیط زندگی می‌کند، از جمله پرندگان نادری است که در تحت حمایت سازمان حفاظت از محیط زیست قرار دارد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اسلامشهر با اشاره به موادی از قانون شکار و صید تأکید کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون شکار و صید، هرگونه هم عرضه فروش صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و یا اجزای آنها بدون کسب مجوز از سازمان محیط‌ زیست جرم محسوب شده و با متخلفین برابر قانون قضایی برخورد می‌شود.

او با تاکید بر اهمیت حفاظت از طبیعت و محیط زیست، خاطرنشان کرد: حفظ محیط زیست وظیفه اقشار مختلف جامعه بوده و امانتی در دست نسل امروز و میراثی برای آیندگان است، پس حفاظت محیط زیست بسیار حیاتی و سرنوشت ساز برای نسل‌های بعدی جامعه است.

خبرنگاردانش‌آموز:ابوالفضل آهن‌جان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار