به‌دلیل افزایش دما در تمام استان ؛

رکورد مصرف برق در خوزستان شکست

تهران (پانا) - سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور عنوان کرد با وجود محدودیت‌های یک هزار مگاواتی اعمال‌شده در روز گذشته، رکورد مصرف برق در اولین روز تابستان ۱۴۰۰ در خوزستان شکست.

کد مطلب: ۱۱۹۴۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
رکورد مصرف برق در خوزستان شکست

به گزارش ایسنا، کیومرث زمانی اظهار کرد: روز گذشته (اول تیرماه) به دلیل افزایش دما تا بیش از ۵۱ درجه در اغلب شهرهای خوزستان، مصرف برق به شدت افزایش پیدا کرد و نیاز مصرف به هشت هزار و ۸۸۸ مگاوات رسید.

وی افزود: در این راستا برای مدیریت مصرف برق، یک هزار مگاوات محدودیت به بخش صنایع، ادارات، پمپ‌های آب کشاورزی و مصارف غیر ضروری داده شد و عدد هفت هزار و ۸۸۸ مگاوات در مصرف برق به ثبت رسید که بیشترین رکورد مصرف در سال جاری است.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور با بیان اینکه با وجود محدودیت‌های یک هزار مگاواتی اعمال‌شده در روز گذشته، رکورد مصرف برق در اولین روز تابستان ۱۴۰۰ در خوزستان شکست، تصریح کرد: به منظور تامین برق مطمئن و پایدار در این روز، نیروگاه‌های برق‌آبی استان خوزستان با تمام ظرفیت در مدار قرار گرفتند و به تولید برق در ساعت‌های پیک و غیر پیک پرداختند.

زمانی افزود: در صورت ادامه این روند و از دست دادن ذخایر ناچیز باقیمانده منابع برق‌آبی، امکان ناپایداری شبکه از نیمه دوم تیرماه دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: از مشترکین بخش خانگی که ۸۲ درصد توان شبکه خوزستان را مصرف می‌کنند درخواست می‌شود با رعایت شعار «کولر اضافه خاموش»، به پایداری شبکه برق و جلوگیری از بروز خاموشی‌های گسترده یاری رسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار