برداشت خرما از نخلستان‌های سیستان و بلوچستان آغاز شد

زاهدان (پانا) - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت برداشت خرما از نخلستان های مناطق جنوبی استان آغاز شده است.

کد مطلب: ۱۱۹۴۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
برداشت خرما از نخلستان‌های سیستان و بلوچستان آغاز شد

امان اله طوقی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: برداشت خرما از نیمه خرداد ماه در استان سیستان و بلوچستان با ارقام زودرس شامل کتومی، نگال و آشوبه شروع و با ارقام دیررس مایکلی و هلیله در آبان ماه به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه ۴١درصد از تولیدات محصولات باغی سیستان و بلوچستان به خرما اختصاص دارد، افزود: برداشت خرمای مضافتی با سطح زیر کشت ٢٨ هزار و ۴٠٠ هکتار و خرما ربی با سطح زیرکشت ۲٢هزار و ۵٠٠ هکتار که بیشترین نخلستان‌ها را به خود اختصاص داده‌اند از نیمه اول مرداد ماه در این استان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ۶٢ هزار و ٩١۴ هکتار نخلستان موجود در سیستان و بلوچستان ۴٩ هزار و ٧١٨ هکتار آن بارور بوده و سالیانه بیش از ۲۵٠هزار و ٨٩٨ تن انواع خرما تولید و روانه بازار مصرف می‌شود، گفت: نقش پررنگ بخش خصوصی در خرید، بسته بندی، نگهداری و صادرات و حمایت از سرمایه گذاران این محصول استراتژیک بسیار اساسی است.

طوقی با اشاره به اصلاح و نوسازی نخلستان‌های سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به استعداد و توانمندی استان در تولید خرما، توسعه کشت ارقام جدید تجاری و بازار پسند نظیر خرمای پیارم و مجول در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار