از سال گذشته تاکنون؛

۳۲۰ محکوم مالی در استان کهگیلویه و بویراحمد از زندان آزاد شدند

یاسوج (پانا) - مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد از تیرماه سال گذشته تاکنون با همکاری ستاد دیه و شورا‌های حل اختلاف استان بدهی ۳۲۰ محکوم مالی در استان تامین و این افراد از زندان آزاد شدند.

کد مطلب: ۱۱۹۴۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
۳۲۰ محکوم مالی در استان کهگیلویه و بویراحمد از زندان  آزاد شدند

به گزارش اداره کل زندان‌ها د رکهگیلویه و بویراحمد، منصور بیژنی سرجمع بدهی مالی این ۳۲۰ نفر محکوم مالی را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با تلاش شورای حل اختلاف و سفیران صلح ۸۰ درصد این مبلغ یعنی ۱۶۰ میلیارد تومان آن با گذشت طلبکاران محقق و ۴۰ میلیارد تومان باقیمانده از طریق ستاد دیه و خیران تامین و پرداخت شد.
بیژنی هدف اصلی از مجازات حبس را اصلاح تربیت افراد زندانی، آشنایی آنان با ارزش‌های اجتماعی جامعه و سالم نگهداشتن اجتماع از ناهنجاری‌ها دانست و بیان کرد: مهمترین موضوع در زندان‌های استان تکریم ارزش‌ها اخلاقی و حفظ کرامت انسانی است.
وی بیکاری و نبود اشتغال را یکی از آسیب‌های مهم اجتماعی دانست و ادامه داد: برخی از زندانیان به خاطر همین موضوع دچار مجازات حبس شده اند و برای دوران پس از زندان موضوع آموزش مهارت و اشتغال زندانیان در دستور کار قرار گرفت.
بیژنی گفت: به همین منظور در سال گذشته از طریق اشتغال نشسته در زندان با محوریت صنایع دستی و بکارگیری زندانیان در کارگاه‌های مختلف و توسعه زندان باز و استفاده از کارگاه‌های بخش خصوصی ضمن مهارت آموزی، ایجاد اشتغال و درآمد زایی برای زندانیان، هزینه معیشت خانواده‌های آنان تا حدودی تامین شد.
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هم اکنون ۶۰ درصد محکومان زندان به اشتغال مولد مشغول هستند، افزود: در قالب برنامه‌های فرهنگی و اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها از سال گذشته تاکنون هزار و ۱۵۰ زندانی در آموزش‌های مذهبی و آموزش‌های تربیتی شرکت کردند و همچنین ۵ هزار و ۲۷۵نفر زندانی رشته‌های روخوانی، تجوید و صوت قرآن را فرا گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار