برای رفع ایراد شورای نگهبان انجام شد؛

تعیین نحوه تحویل نفت خام و میعانات گازی به اشخاص حقیقی و حقوقی

تهران (پانا) - نمایندگان مردم در مجلس برای رفع ایراد شورای نگهبان نحوه تحویل خوراک از جمله نفت خام و میعانات گازی به اشخاص حقیقی و حقوقی را با سازوکار ضمانت بانکی یا اعتبار اسنادی تعیین تکلیف کردند.

کد مطلب: ۱۱۹۴۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
تعیین نحوه تحویل نفت خام و میعانات گازی به اشخاص حقیقی و حقوقی

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی برای رفع ایرادات شورای نگهبان جزء 4 بند الف ماده واحده طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور را با 169 رأی موافق، 11 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 226 نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

در جریان بررسی این دستور کار علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان با استناد به ماده 199 آیین‌نامه داخلی مجلس معتقد بود که کمیسیون در رفع ایرادات شورای نگهبان اقدام به قانونگذاری جدید کرده و جزئیات طرح جدید باید در اختیار نمایندگان قرار گیرد که اخطار او وارد تشخیص داده نشد.

براساس این متن جزء 4 بند الف ماده واحده طرح مذکور به شرح ذیل اصلاح شد:

علیرغم اصلاح به‌عمل آمده ابهام سابق این شورا در جزء (4) بند (الف) ماده واحده این مصوبه کماکان به قوت خود باقی است.

مصوبه کمیسیون:

4- تحویل خوراک از جمله نفت خام و میعانات گازی به اشخاص حقیقی و حقوقی با سازوکار ضمانت بانکی یا اعتبار اسنادی و تسویه آن حداکثر ظرف مدت سه ماه از زمان تحویل باستثنای مدت زمان مذکور برای موارد مشمول در قانون "حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی".

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار