برگزاری مانور ساعت صفر زلزله در هلال احمر استان زنجان

زنجان (پانا) - مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان اعلام کرد، مانور زلزله 6.2ریشتری سلطانیه همزمان با سی و یکمین سالگرد زلزله طارم توسط هلال‌احمر در این استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۹۴۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانور ساعت صفر زلزله در هلال احمر استان زنجان

به گزارش جمعیت هلال احمر استان زنجان، سید قاسم موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شامگاه گذشته مانور ساعت صفر، زلزله در شهر سلطانیه با مشارکت همه شعبه های جمعیت هلال احمر استان زنجان به منظور تمرین آمادگی امدادی و سرعت عمل برگزار شد.
وی یادآوری کرد: مانور ساعت صفر زلزله به منظور تمرین آمادگی امدادی سرعت عمل و افزایش توان عملیاتی نیروهای امدادی و پرسنل، داوطلبان جوانان جمعیت هلال احمر استان، باسناریویی از پیش طراحی شده و بدون اطلاع قبلی ازمکان و زمان برگزار شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این مانور، پس از اعلام گزارش زلزله فرضی با قدرت6.2 ریشتری در ساعت 19شامگاه دوشنبه 31 خرداد ماه در شهر سلطانیه به وقوع پیوست و بلافاصله نیروهای عملیاتی، تیم های واکنش سریع ، امدادگران، کارمندان، داوطلبان و اعضای جوانان برای کمک رسانی فراخوان شدند.
موسوی اظهار کرد: در این سناریو منطقه زلزله‌زده سلطانیه به هفت منطقه تقیسم شد و مسئولیت امدادرسانی، ارزیابی خسارت، ارسال اقلام و مواد غذایی به هر کدام از شهرستان های استان محول شد.
وی ادامه داد: منطقه یک ابتدای بین خیابان ولی عصر - میدان جانبازان - خیابان پیروزی و انقلاب با یکهزار و 350 نفر جمعیت و 420 خانوار، مسئولیت امدادرسانی به هلال احمر شهرستان زنجان واگذار شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: منطقه 2 زلزله نیز خیابان پیروزی- میدان امام خمینی- بلوار آزادی خیابان انقلاب تعیین شد که مسئولیت های امدادرسانی به این منطقه نیز به هلال احمر شهرستان خرم دره با یکهزار و 200 نفر جمعیت و 380 خانوار واگذار شد.
موسوی با بیان اینکه مسئولیت منطقه 3 شهر سلطانیه بر عهده هلال احمر شهرستان طارم گذاشته شد، عنوان کرد: این منطقه نیز با یکهزار و 150 نفر 360 خانوار را در خود جای داده است.
وی افزود: منطقه چهار سلطانیه محدود به خیابان گنبد در شرق - خیابان تختی در جنوب - خیابان انقلاب در شمال - بلوار آزادی در غرب با 350 خانوار یکهزار و 100 خانوار دارد که شهرستان ماهنشان مسئول امداد رسانی به ساکنان متاثر از زلزله در این منطقه بود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، منطقه پنج زلزله شهر سلطانیه را محدود به خیابان جمهوری در شمال و پارک معلم در غرب بیان کرد که مسئولیت های امدادرسانی به هلال احمر شهرستان خدابنده واگذار شد.
به گفته موسوی، این منطقه با یکهزار و 200 نفر 390 خانوار را در خود جای داده است.
وی با بیان اینکه مسئولیت امدادرسانی به منطقه هفت به هلال احمر شهرستان ابهر داده شد، ادامه داد: این منطقه محدود به پارک بسیج در شمال، محدود به بلوار آزادی در شرق با 355 خانوار و یکهزار و 100 نفر جمعیت است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در مانور ساعت صفر فرمانده عملیات هر شهرستان در هر منطقه تعیین و ساعت دقیق اعزام نیز بررسی شد.
موسوی یادآوری کرد: در زلزله فرضی شهرستان سلطانیه، نقشه منطقه، برنامه های عملیاتی، محل استقرار نیروها، تعداد نفرات تیم ها به تفکیک و اسامی نفرات هر تیم بررسی شد.
وی اظهار کرد: علاوه بر این نیز تعداد خودروهای امدادی، خودروهای انتقال تیم های عملیاتی، خودروهای حمل چادر و تعداد چادرها برای اسکان و ارزاقی که باید توزیع شود بررسی و تبیین شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تهیه اطلاعاتی از منطقه زلزله و ارائه گزارش ها، برآورد و نیازهای اضطراری بررسی، اطلاع رسانی لحظه ای به استان، اعلام نیاز اضطراری جستجو و نجات، فرماندهی عملیات و ارائه گزارش از خدمات امداد و نجات ارائه شده از دیگر مراحل برنامه ای این عملیات تمرینی بود.
موسوی خاطرنشان کرد: این مانور با هدف تمرین آمادگی امدادی و سنجش میزان تاب آوری نجاتگران در مواجهه با عملیات های امداد و نجات، ایجاد آمادگی بیشتر و افزایش توان عملیاتی نیروها انجام شد.
گفتنی است، مقوله های بیان شده در مانور زلزله فرضی 6.2 ریشتری شهرستان سلطانیه به صورت دورمیزی با حضور روسا، کارکنان، امدادگران، اعضای جوانان و داوطلبان هلال احمر در شهرستان های خدابنده، خرم دره، ابهر، طارم، ماهنشان، ایجرود و زنجان به صورت دورمیزی از طریق ویدئو کنفرانس بررسی و تبیین شد.
از ابتدای سال‌جاری تاکنون سه مانور دور میزی در شهرستان های خرم دره، خدابنده و طارم با سناریوهای سیل و زلزله برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار