رخشانی‌مهر خبر داد

آغاز توسعه فضاهای آموزشی با تخصیص اعتبارات

به سمت ساخت و توسعه مدارس بزرگ مقیاس حرکت می‌کنیم

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر دادطی سال‌های 1397 و 1398 و 1399 صد درصد تخصیص اعتبارات گرفته‌ شد، امسال نیز بودجه خوبی برای نوسازی مدارس پیش‌بینی شده است که با تخصیص صددرصدی روند رشد و توسعه فضاهای آموزشی که در کشور آغاز شده ادامه خواهد یافت.

کد مطلب: ۱۱۹۳۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز توسعه فضاهای آموزشی با تخصیص اعتبارات

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر در سفر یک‌روزه به مازندران ضمن بازدید از چند پروژه آموزشی کلنگ ساخت هنرستان 12 کلاسه شهید باهنر روستای آزادمون شهرستان محمود آباد را به زمین زد.

وی در این مراسم بیان کرد: با تلاش های صورت گرفته و همراهی مجلس شورای اسلامی سهم اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از بودجه عمرانی، از 1.6 درصد سال 1396 به حدود 7 درصد در سال جاری رسیده و رشد 5 برابری رانشان می دهد. به عبارت دیگر رقم اعتبارات ما طی این مدت 10 برابر شده است.

رخشانی‌مهر اضافه کرد: طی سال های 1397 و 1398 و 1399 صد درصد تخصیص اعتبارات گرفته‌ایم، امسال نیز بودجه خوبی برای نوسازی مدارس پیش‌بینی شده است که با تخصیص صددرصدی روند رشد و توسعه فضاهای آموزشی که در کشور آغاز شده ادامه خواهد یافت.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه مدارس با ساختار و نقشه قدیمی نمی تواند تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت را میسر سازد افزود: طراحی و ساخت مدارس جدید با معماری و مشخصه های نو در جهت تحقق نقش مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله است.

رخشانی مهر با بیان اینکه در سند تحول بنیادین که مورد تاکید مقام معظم رهبری این موضوع هدف گذاری شده است؛ خاطر نشان کرد: تحقق هدف مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله، در مدارس بزرگ و مجتمع های آموزشی امکان‌پذیر خواهد بود از این رو در زیرنظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری به منظور تحول در نظام آموزشی، تحول در مدرسه سازی به عنوان یک بستر مهم دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 44 مجتمع بزرگ آموزشی و حیات طیبه در کشور بهره برداری شده است افزود: به سمت ساخت و توسعه مدارس بزرگ مقیاس حرکت می کنیم تا با توجه به امکانات گسترده، نقش تعاملی و تربیتی مدارس را مطابق با اهداف سند تحول دنبال کنیم و خروجی این رویکرد جدید آثار و طرح های فاخری است که ساحت های چندگانه تربیتی و از جمله ساحت زیستی و بدنی را نیز محقق می کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: عمده پروژه های نیمه تمام مازندران، پروژه های استانی هستند که منابع آن باید از محل اعتبارات استان و شهرستان تامین شود و در صورت لزوم نیز تاحد اممکان از اعتبارات ملی برای به تکمیل آنها کمک می‌گیریم.

از جمله فضاها و پروژه‌هایی که مورد بازدید قرار گرفت، دارالقرآن محمودآباد، هنرستان شهید کلانتری محمودآباد، سالن ورزشی روستای اهلم، مدرسه شهید شیرویه سرخرود، مدرسه مرحوم رحمتی رستمرود نور، سالن ورزشی شیخ فضل الله نوری نور، مدرسه شهید یوسف دیوسالار روستای تاشکوه نور، مدرسه شهدای روستای سلیاکتی نور، مدرسه شهید طالقانی سیدکلا چمستان، مدرسه استثنائی شکوفه نو آباد چمستان و مدرسه شریعتی آهو دشت چمستان را بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار