آستاراخان روسیه آماده برگزاری انتخابات برای ایرانیان

تهران (پانا) - سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان روسیه می‌گوید با توجه به حضور دیرینه و پایدار ایرانیان در منطقه آستراخان و نظر به ضرورت رجوع به افکار عمومی و آرای ایرانی ها، شرایط برگزاری سیزدهمین دوره ریاست جمهوری برای هموطنان مقیم این منطقه آماده شده است.

کد مطلب: ۱۱۹۳۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد
آستاراخان روسیه آماده برگزاری انتخابات برای ایرانیان

به گزارش ایرنا،مهدی آکوچکیان با بیان اینکه آستراخان یکی از بنادرمهم فدراسیون روسیه و همسایه دریایی ایران محسوب می شود و با یقین می توان گفت که بزرگترین جامعه شهروندان ایرانی در این شهر جنوبی روسیه زندگی می کنند، اظهار داشـت: سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آستراخان از ماه های قبل تدارکات لازم برای انجام این انتخابات را فراهم کرده است و همه شرایط و امکانات برای برگزاری رای گیری از ایرانیان در این منطقه آماده است.

وی با قدردانی از همکاری بسیار خوب پلیس آستراخان، آژانس روابط بین الملل و دفتر وزارت امورخارجه فدراسیون روسیه در آستراخان در همکاری موثر با سرکنسولگری برای فراهم شدن شرایط انتخابات گفت: تمهیدات لازم برای پیشگیری از ابتلای هموطنان به کرونا اندیشیده شده و تمام پروتکل های بهداشتی برای حضور ایرانیان و رسانه های جمعی رعایت شده است.

آکوچکیان افزود: با اطمینان می گویم، حتی خارج از موضوع برگزاری انتخابات، این نمایندگی بالاترین استاندارد های بهداشتی را در هنگام مراجعه ارباب رجوع رعایت می کند.

وی اظهار داشت: در این دوره انتخابات یک شعبه اخذ رای در محل سرکنسولگری ایران مستقر خواهد شد که از ساعت هشت صبح به وقت محلی کار خود را آغاز می کند.

وی همچنین گفت که ایرانیان مقیم دیگر مناطق همجوار استان آستراخان و جنوب روسیه نیز می توانند آرای خود را به صندوق مستقر در سرکنسولگری بیاندازند.

از سوی دیگر، انتظار می رود گردشگران و فعالان اقتصادی که خارج از برنامه اقامت و به صورت کوتاه مدت در استراخان و مناطق همجوار این استان حضور دارند، روز جمعه نیز در رای گیری شرکت کنند.
آکوچکیان اظهار داشت: حفظ فاصله اجتماعی برای رای دهندگان، خودکارهای جداگانه، ماسک های تعبیه شده، مواد ضد عفونی کننده همه جا و همواره در دسترس است.

وی همچنین گفت: برابر با قوانین انتخابات جمهوری اسلامی ایران، حضور شخص رای دهنده الزامی است و هیچ کس نمی تواند رای غیابی یا پستی بدهد. این امر برای سلامت انتخابات و جلوگیری از تقلبات احتمالی است.

در چارچوب برنامه ریزی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری شکوهمند سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خارج، ایرانیان مقیم روسیه ۲۸ خرداد ماه با حضور پای چهار صندوق رای به نامزدهای مورد نظر خود رای می دهند.

جزئیات صندوق های رای برای ایرانیان مقیم روسیه:

حوزه مسکو:مجتمع آموزشی پیام امام (ره) واقع درخیابان نواتروف (Novatorov ۱۱/۴ )

- حوزه سنت پترزبورگ: انجمن دوستی ایران و روسیه واقع درخیابان لیتینی شماره ۶۰
Liteyniy Ave, ۶۰, Sankt-Peterburg, ۱۹۱۰۲۵

- حوزه آستاراخان : سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران واقع در خیابان آدمیرالتیسکایا. پلاک ۳ ( Адмиралтейская дом ۳ )

- حوزه کازان: سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران واقع در کازان خیابان اسپارتاکوفسکایا شماره ۶ طبقه سوم سووار پلازا (SPARTAKOVSKAYA ST.,NO ۶, ۳TH FLOOR,SUVAR PLAZA)

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار