دوره مقدماتی آموزش عکاسی پانا در آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری

شهرری( پانا) - دوره مقدماتی آموزش عکاسی با هدف ارتقا سطح کیفیت آثار عکس خبری دانش‌آموزان خبرنگار پانا در اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۹۳۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
دوره مقدماتی آموزش عکاسی پانا در آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری

سمیه نیک‌فکر، رابط خبری پانا آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری که خود چندین سال است به تدریس و آموزش عکاسی به هنرجویان علاقه‌مند می‌پردازد اظهار کرد: عکاسی، هنری است که با توجه به ذوق فرد شکوفا خواهد شد و هر چند وجود علاقه در هنر می‌تواند منجر به خلق آثاری زیبا و بدیع شود، ولی بدون شک عکاسی علمی است آمیخته به هنر که می‌توان با آموزش صحیح تصاویری فوق العاده‌ای و زیبا را ثبت کرد.

او با اشاره به تفاوت و فرق عکس خبری برای انتشار اخبار و عکس‌های معمولی روزانه ادامه داد: عکاس خبری، باید توانایی تهیه عکاسی را در اماکن عمومی، ادارات و یا جشنواره‌های مختلف داشته باشد. برای گرفتن یک تصویر خبری، هرگز نمی‌توان سوژه عکاسی را از قبل هماهنگ و یا آماده کرد و عکاس برای تهیه عکس خبری باید دیدی متفاوت داشته باشد و جزئیات مراسم را از دست ندهد و به آن توجه داشته باشد.

نیک‌فکر با بیان اینکه همه چیز در تهیه عکس به فرد بستگی دارد افزود: فقط به تجهیزات و لوازم جانبی دوربین توجه نکنید. این درست است که دوربین خوبی در اختیار داشته باشیم. دوربین تنها ابزاری برای ثبت و ضبط نورها است و این شما هستید که الهام بخش آن هستید و باعث ثبت اتفاقات می‌شوید و همیشه سعی کنید چند عکس گرفته و با توجه به این موضوع بهترین عکس را انتخاب کنید.

او گفت: به خود و کارتان ایمان داشته باشید و با مشاهده عکس‌ها از کار دیگران الهام بگیرید اما همیشه به توانایی‌های خودتان برای بهبود عکس‌ها ایمان داشته باشید و به خاطر داشته باشید که شما به خوبی آخرین عکس را هم ثبت کرده‌اید و در هر نوع از عکاسی اعتماد و رابطه بهتری را با سوژه مورد نظر برقرار کنید این موضوع باعث می‌شود که نتایج مناسبی را از عکاسی بدست آورید پس اگر شما به عکاسی از افراد علاقمندهستید ، به طور جدی سعی کنید مهارات ارتباطی و اجتماعی‌تان را بهبود دهید. از سوال کردن و نظر خواهی از افراد مختلف در مورد ضعف یا قدرت عکس‌های خود دچار اضطراب نشوید.

سمیه نیک‌فکر رابط خبری پانا ناحیه یک شهرری عنوان کرد: هیچ کمبودی در شما وجود ندارد که به شما اجازه تبدیل شدن به عکاسی ماهر را بگیرد شاید این کار نیاز به سال‌ها تجربه و پشتکار داشته باشد، بنابراین شما با هر عکسی که می‌گیرید تجربه‌ای به تجربیات قبلی خود اضافه خواهید کرد و باتوجه به این موضوع هرگز ناامید نشوید و با پشتکار به کار خود ادامه دهید.

خبرنگار: شیدا مشهور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار