در هفته گرامیداشت مبارزه با مواد مخدر انجام شد:

برگزاری جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در آذربایجان شرقی

تبریز(پانا) - اولین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان و تعدادی از مسئولان دستگاه‌های استان در تالار معلم تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۹۳۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در آذربایجان شرقی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) گفت:امروز در کنار ۳ بحران فقر، رشد جمعیت و نابودی محیط زیست، موضوع مواد مخدر به عنوان بحران چهارم بزرگترین شوک هزاره سوم است.

وی افزود: بسیاری از کشورهای جهان بااین معضل دست و پنجه نرم میکنند.
طاهر علمی گفت: در آموزش و پرورش اتفاقات خوبی در راستای مبارزه با مواد مخدر انجام‌ یافته که یکی از آنها طرح یاریگران زندگی است.
وی در مورد این طرح بیان کرد: طرح یاریگران زندگی در سطح مدارس استان با هدف آموزش و توانمندسازی دانش آموزان و آگاه سازی خانواده ها در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به خصوص اعتیاد است.
این مقام مسئول همچنین اشاره کرد: ویژگی مهم این طرح، دانش آموز محوری و نیز شناسایی راهکارها و تبدیل راهکار یک پروژه کوچک خلاقانه و اجرا توسط دانش آموزان در مدارسی که کانون یاریگران زندگی تشکیل یافته انجام می گیرد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش افزود: تشکیل کانون یاریگران زندگی در ۳۰ درصد از مدارس کشور شبکه سازی،فعالیت های داوطلبانه و همیاری دانش آموزی در زمینه ی پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی و ظرفیت سازی از جمله اجرای کامل فرایندهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی از سوی دانش آموزان ، طراحی و اجرای نزدیک دو هزار پروژه ی کوچک از سوی کانون های یاریگران زندگی از جمله دستاورد های این طرح است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار