در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان شد:

دستور تخصیص اعتبار برای طرح نماد از سوی همه دستگاه‌ها اتفاق بیفتد

تبریز (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی تأکید کرد کمیته فرهنگی در اجرای طرح نماد، نیازمند یاری تمام دستگاه‌هاست.

کد مطلب: ۱۱۹۲۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
دستور تخصیص اعتبار برای طرح نماد از سوی همه دستگاه‌ها اتفاق بیفتد

اولین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی استان آذربایجان شرقی در تالار معلم تبریز برگزار شد.

طاهر علمی در این جلسه گفت: امروز در کنار بحران فقر، محیط زیست و ... در معرض بحران شیوع مواد مخدر هستیم و براساس آمارها 300 میلیون نفر از جمعیت دنیا مبتلا به مواد مخدر هستند.

وی با بیان اینکه به جهت همسایگی با برخی از کشورهای تولید کننده مواد مخدر، کشور ما دچار چالش جدی است، افزود: در حوزه آموزش و پرورش در راستای فرهنگ سازی برنامه ای تحت عنوان یاریگران زندگی انجام می شود که در دوران کرونا در تولید محتوا و مبارزه با اعتیاد اقدامات ارزشمندی صورت گرفت.

معاون فرهنگی و پرورشی استان بیان کرد: تشکیل کانون در مدرسه مهمترین هدف از طرح یاریگران بوده که ۱۹۵۰ مدرسه را شامل می شود و راهکارهای مبارزه با آسیب های اجتماعی در مدرسه شناسایی می شود و دانش آموز در تمام مراحل مشارکت دارد و تبدیل به راهکارهای عملی نیز بر عهده دانش آموزان است که پروژه های کوچک نام می گیرد.

وی تصریح کرد: شبکه سازی فعالیت های داوطلبانه، همیاری، ظرفیت سازی برای فرایند کامل آسیب های اجتماعی و هماهنگی احزاب ۲هزار پروژه کوچک را رقم زده است.

علمی در بخش دیگر سخنان خود به طرح نماد اشاره کرده و توضیح داد: نظام مراقبت از آسیب های اجتماعی که در تمام مناطق با عنوان میز نماد تشکیل شده و آسیب های اجتماعی شناسایی شده در مدارس در این میز بررسی و به دستگاه های مربوطه جهت همکاری ارجاع می شود.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه کمیته فرهنگی در طرح نماد نیازمند یاری تمام دستگاه ها است، گفت: اگر در پساکرونا با دستگاه های ائتلافی تعامل خوبی وجود نداشته باشد، اقدامات انجام شده بی ثمر خواهد بود و شاهد افزایش آمار آسیب خواهیم شد.

علمی با بیان اینکه فوریت های روانی اجتماعی نیز یکی دیگر از مقوله های مهم در طرح یاریگران است، افزود: جلسات مختلف آموزشی توجیهی در طول هفته های اخیر انجام شده است و تقریبا ۲هزار کانال و گروه در مبارزه با آسیب های اجتماعی فعال است.

عضو دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی نیز در این جلسه اظهار کرد: وضع اعتیاد در استان ما حاد نیست، اما دغدغه ای که در بین مسئولان در حوزه های پیشگیری، درمانی و مشارکت وجود دارد موجب شد در کشور رتبه برتر باشیم.

شهرام یاقوتی آذری گفت: فعالیت های شاخص و ابتکاری با وضعیت کرونا جای قدردانی دارد.

او اضافه کرد: اولویت اول نوجوانان و جوانانی هستند که در محیط های پر خطر زندگی می کنند و در مرحله بعد مناطق کم خطر مهمند.

وی بیان کرد: نقشه خطرپذیری در سطح استان تدوین شده و به این محلات شناسایی شده ورود می کنیم و بعد از تدوین شناسنامه آسیب های اجتماعی محلات روستایی اقدامات لازم صورت می گیرد.

یاقوتی گفت: نمونه آسیب در مدرسه بالا باشد فراوانی آسیب در آن محله نیز بالا است و ملاک عمل برای ما بر همین مبناست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار