مجمع فرهنگیان ایران اسلامی از همتی اعلام حمایت کرد

تهران (پانا) - مجمع فرهنگیان ایران اسلامی از احزاب اصلاح‌طلب با صدور اطلاعیه‌ای از عبدالناصر همتی در انتخابات حمایت کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۲۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
مجمع فرهنگیان ایران اسلامی از همتی اعلام حمایت کرد

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«انتخابات تجلی کنش‌گری و سیاست‌ورزی فعال مردم و اساس مشروعیت نظام سیاسی است و بی‌اعتنایی به صندوق رای و عدم شرکت در انتخابات، دستاوردهای دموکراتیک حداقلی موجود را تضعیف می‌کند و تاثیر زیادی هم بر تغییر رفتار حاکمان نخواهد داشت و چه بسا فضای سیاسی موجود را تنگ‌تر و محدودتر نماید. بنابراین برای حفظ دستاوردها و تلاش‌هایی که هزاران هزار انسان مشروطه‌خواه، آزادیخواه و آرزومند ایرانی سربلند در طول 115 سال گذشته داشته‌اند و خون دل‌هایی که خورده‌اند بار دیگر در انتخابات مشارکت فعال خواهیم داشت تا میراث صندق رای برای نسل‌های بعدی حفظ شده و حتی تقویت شود.

تجربه تاریخی ایران و و سایر کشورها نشان داده که مشارکت عظیم مردمی در هر برهه زمانی که توانسته باشد معادله از پیش برنامه‌ریزی شده هسته سخت قدرت را بر هم بزند و روزنه امید را برای ملت باز نگه دارد به نفع کشور و ملت است و هرگز باعث تاسف نخواهد شد.

امروز ایران عزیز با ابرچالش‌ها و مشکلات عظیمی مواجه شده که بنیادی‌ترین مسیر خروج از این وضعیت، تنش زدایی و حل و فصل مشکلات موجود کشور با جامعه بین‌المللی و پیگیری دیپلماسی و تعامل فعال و مؤثر با جهان است که بصورت شفاف در بیان و برنامه‌های دکتر همتی وجود دارد بنابراین برای تقویت این رویکرد و جهت گیری متناسب با منافع ملی، از ایشان حمایت خواهیم کرد.

ما فرهنگیان سراسر کشور به منظور تغییر گفتمان موجود در دولت و جامعه به منظور در اولویت قرار گرفتن آموزش و پرورش و مقابله با کوچک انگاری آن، توجه ویژه به معلمان به عنوان قشر مرجع جامعه، در اولویت قرار دادن مدارس دولتی به منظور نهادینه شدن عدالت آموزشی و اجرای اصل ١٥ قانون اساسی مبنی بر آموزش زبان مادری در مناطق مختلف، به دکتر عبدالناصر همتی رای می‌دهیم.

مجمع فرهنگیان ایران اسلامی با بیش از دو دهه فعالیت و حضور تعیین‌کننده در صحنه‌های حساس کشور و نظام آموزش و پرورش و عضویت هزاران نفر از معلمان فرهیخته سراسر کشور و بعنوان حزب اصلاح‌طلب برآمده از جنبش دوم خرداد، با تحلیل شرایط پیش رو و احساس دغدغه نسبت به سرنوشت کشور و در جهت حفظ و تقویت نهادهای دموکراتیک و انتخابی و اتخاذ رویکردهای علمی در حکمرانی، بویژه در عرصه‌های اقتصادی و سیاست خارجی به عنوان دو اولویت اساسی؛ حمایت خود را از جناب آقای دکتر عبدالناصر همتی استاد تمام اقتصاد دانشگاه تهران در کنار سایر احزاب جبهه اصلاحات ایران اعلام می‌دارد.

امید است فرهنگیان سراسر کشور در کنار ملت بزرگ ایران در روز جمعه ۲۸ خرداد ماه با مشارکت در انتخابات و رای هوشمندانه خود به دکتر همتی، ضمن جلوگیری از کشانده شدن کشور به ورطه افراط گرایی، تحجر و پس رفت، آینده بهتری را برای یادگیرندگان و نسل جوان رقم بزنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار