در حاشیه همایش رای‌اولی‌های ناحیه یک بهارستان برگزار شد:

تریبون آزاد نظرات دانش‌آموزان رای‌اولی

بهارستان یک(پانا)- در حاشیه برگزاری جشن بزرگ تکلیف سیاسی رای‌اولی‌ها، تعدادی از دانش‌آموزان درگفت و گو با پانا شوق و احساسات خود را ابراز کردند.

کد مطلب: ۱۱۹۲۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
تریبون آزاد نظرات دانش‌آموزان رای‌اولی

آیدا حقیقی، یکی از دانش‌آموزانی که برای بار نخست در زندگی خود می‌خواهد در انتخابات شرکت کند، اینگونه احساسات خود را ابراز می‌کند: این که یک دانش‌آموز رای اولی‌ هستم، حس خوبیست؛ زیرا می‌توانم در انتخابات شرکت کنم و با نظر شخصی خودم، رییس جمهور آینده کشورم را انتخاب کنم و بدانم که در کشور من بعد از حضور رییس جمهور منتخب، چه اتفاقی قرار است رخ دهد.

او هدف خود از شرکت کردن در انتخابات را اینگونه بیان کرد: اینکه من با نظر شخصی خودم می‌توانم انتخاب کنم که رییس جمهور آینده کشورم چه کسی باشد و چه کارهایی قرار است انجام دهد که در مناظرات تلویزیونی ذکر شد.

همچنین او در پاسخ به این سوال که ( آیا رای ندادن تاثیری در اصلاح وضع موجود دارد یا خیر ؟ ) گفت: به صورت قطع رای دادن ما در سرنوشت ما و کشور عزیزمان تاثیر گذار است و همچنین رای دادن باید با دقت انجام شود که فرد درستی بر مسند کار بنشیند .

در ادامه این تریبون، دانش‌آموزان گفتند که در انتخابات مشارکت خواهند کرد و از هدفشان گفتند: مسلما به عنوان شخصی که می‌توانیم رای دهیم، در آینده کشورمان نقش مستقیمی خواهیم داشت و با این که یک نفر هستیم، اما همان یک رای می‌تواند تاثیر بزرگی داشته‌باشد و همه ما در برابر آینده کشورمان، مسئول هستیم و باید همانند دیگران در کنار هم در انتخابات شرکت کنیم و این وظیفه بزرگ را با موفقیت به سرانجام برسانیم.

همچنین دغدغه بزرگ این رای اولی‌ها، این بود که هنگامی که وارد جامعه شوند، آیا کاری که موردعلاقه‌شان است، به راحتی نیرو جذب می‌کند؟ آیا دولتی که قرار است به وجود بیاید، برای جوانان، برنامه‌ریزی‌ در سر می‌پروراند تا در شغل موردعلاقه‌شان مشغول به کار و باعث پیشرفت کشور شوند؟ آیا آنان به عنوان یک دختر، در دولت بعدی می‌توانند آزادی‌های بیشتری در کمال امنیت داشته‌باشند یا خیر.

خبرنگار دانش‌آموز: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار