مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان تأکید کرد:

اهتمام فرهنگیان در افزایش مشارکت‌عمومی در انتخابات پیشِ‌رو

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت ترغیب همگان به ویژه رأی‌اولی ها برای حضور حداکثری در انتخابات ریاست‌‌جمهوری گام مهمی در جهت تقویت مردم‌سالاری دینی و عمل به منویات مقام معظم رهبری است.

کد مطلب: ۱۱۹۲۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
اهتمام فرهنگیان در افزایش مشارکت‌عمومی در انتخابات پیشِ‌رو

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد رحمتی در نشست روسای ادارات آموزش و پرورش مناطق استان با تأکید بر این که شرکت در انتخابات به عنوان یک حق مدنی است، اظهار کرد: انتخابات، مظهر اراده ملی است و با وجود سلایق متنوع در کشور نفس حضور در این آوردگاه سیاسی و اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران را بیمه می کند.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ منزلت و استقلال دستگاه آموزش و پرورش در این جشن ملی خطاب به روسای ادارات آموزش و پرورش استان اظهار کرد: حضور مدیران در ساعات اداری و غیر اداری در ستادهای انتخاباتی ممنوع است و افراد نباید از موقعیت های قانونی خود استفاده ابزاری کنند.

وی با حاکمیتی بودن نهاد آموزش و پرورش و ضرورت حفظ استقلال آن از تکانه های سیاسی و انتخاباتی خاطرنشان کرد: با وجود سلایق گوناگون در بزرگترین دستگاه تعلیم و تربیت باید از اظهارات جنجالی و سیاسی کاری ها اجتناب شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در بخش دیگری از سخنانش با ابراز خرسندی از برگزاری خوب امتحانات حضوری پایه های نهم و دوازدهم اظهار کرد: امتحانات با رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد که در این میان رضایت خانواده ها، همکاری رسانه ها و دستگاه‌های مرتبط بسیار حائز اهمیت است.

رحمتی با اشاره به آغاز تصحیح اوراق امتحانی دانش آموزان خاطرنشان کرد: امتحانات ناموس آموزش و پرورش است و باید با رعایت دقیق مقررات هم در شیوه اجرا و هم در اعلام نتایج بر اساس مرّ قانون عمل شود.

وی با برشمردن برخی موضوعات مطرح شده در نشست کارگاهی روسای ادارات مناطق گفت: مسأله ثبت نام دانش آموزان، ساماندهی نیروی انسانی، اعتبارات و گردش مالی از مهم ترین موضوعات این جلسه بود. وی با اشاره به سامانه ای شدن ثبت نام پایه های ورودی اول، هفتم و دهم اظهار کرد: پس از ثبت نام اولیه، اولیا با تعیین وقت قبلی برای تکمیل فرآیند ثبت نام به مدرسه مراجعه می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان تشکیل کلاس های درس در سال تحصیلی آینده به صورت حضوری خاطرنشان کرد: در این راستا با تشکیل کمیته استقبال در حوزه ستادی استان، چالش های این حضور و نحوه ورود دانش آموزان به مدارس به صورت همه جانبه بررسی می شود. رحمتی با بیان ضرورت تشکیل نشست های پروژه مهر خطاب به روسای ادارات مناطق استان اظهار کرد: ساماندهی نیروی انسانی و آماده‌سازی مدارس و تجهیز واحدهای آموزشی براساس ضوابط آموزشی و بهداشتی از مهم ترین موضوعات آمادگی برای استقبال از آغاز سال تحصیلی است.

وی با تأکید بر اهمیت هدایت تحصیلی دانش آموزان خاطرنشان کرد: هدایت تحصیلی با هدف متوازن شدن انتخاب رشته های تحصیلی انجام می شود و علت برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم، شایسته گزینی دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به پایان امتحانات و فرا رسیدن فصل فراغت دانش آموزان اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونا، تولید محتوا در فضای مجازی و آماده سازی سالن های ورزشی با رعایت شیوه نامه های ستاد ملی مقابله با کرونا ضروری است.

رحمتی با تأکید بر اهمیت تحصیل سندهای مالکیت برای واحدهای آموزشی خاطرنشان کرد: املاک آموزش و پرورش جزو سرمایه های دولتی هستند و روسای ادارات مناطق آموزش و پرورش استان در مستند کردن ساختمان های آموزش و پرورش و حراست از اموال دولتی باید اهتمام جدی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار