مهرعلیزاده: دولت سوم اصلاحات را احیا می‌کنم

تهران (پانا) - نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت دولت سوم خاتمی و دولت اصلاحات را این‌بار برای تمامی ایرانیان و جوانان دوباره احیا خواهم کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۲۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
مهرعلیزاده: دولت سوم اصلاحات را احیا می‌کنم

محسن مهرعلیزاده، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه در گفت و گوی تلویزیونی با مردم آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در دولت اصلاحات به دور از تنش در سیاست خارجی گذرنامه ایرانی در مجامع بین المللی اعتبار بالایی داشت، اظهار داشت: تورم در هشت سال دولت اصلاحات کنترل و قیمت ریال در برابر دلار تثبیت شد؛ همه ما این موارد و تجربه موفق مدیریتی را به یاد داریم.

وی ادامه داد: بنده به عنوان معاون دولت اصلاحات به این صحنه آمده‌ام تا راه پیشرفت و زندگی را بار دیگر برای جوانان احیا کنم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: دکتری مهندسی اقتصاد دارم و ۴۲ سال در این کشور خدمت کردم و به تمامی مسائل اقتصادی، توسعه‌ای، اجتماعی، علمی، امنیتی و روابط سیاست خارجی واقف هستم.

مهرعلیزاده تصریح کرد: برنامه‌ای از اقتصاد در این کشور اجرا خواهم کرد که اجازه رقابت می دهد و در عین حال مانع نابودی قشر ضعیف زیر چرخ توسعه می‌شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کشور نیاز به تنش زدایی دارد، گفت: دولت من شرایطی را فراهم می‌کند که نه کسی زور بشنود و نه کسی زور بگوید و تحمیل عقیده کند؛ اجازه نخواهم داد آنانی که یاد گرفته‌اند تا به مردم زور بگویند، میدان داری کنند.

وی ادامه داد: دولت آینده نباید دولتی گروه سالاری باشد؛ قطع یقین این قول را به مردم عزیز آذربایجان می‌دهم که از نخبگان، جوانان و بانوان در سطح تصمیم گیری‌های عالی بهره مند خواهم شد.

مهرعلیزاده با اشاره به برخی مشکلات موجود در جامعه از جمله وضعیت نامناسب معیشتی و بیکاری مدعی شد که شکاف اجتماعی و سیاسی در کشور شدت گرفته و باید با رفع موانع اقتصادی این شکاف را برظرف کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود آذربایجان را نماد تلاش و غیرت دانست و اظهار داشت: من از دیار باکری ها، ستار خان و باقر خان و از دیار غیرت هستم؛ به اینکه یک ترک زبان و فرزند آذربایجان هستم، افتخار می‌کنم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخشی از اظهارت خود که بغض نیز کرده بود، سخنان خود را نیز به زبان آذری ادامه داد و گفت: در رقابتی نابرابر دست یاری به دیار پدر و زبان مادری دراز می‌کنم؛ صدایم را به خواهرانم و برادرانم برسانید.

وی، از مردم ایران خواست تا یک فرد دلسوز به ملت را به عنوان رییس جمهوری برگزینند و افزود: نباید به کسی رای داد که ما را از دار و درخت می ترساند؛ باید به کسی رای داد تا زندگی را برای مردم به ارمغان آورد.

مهرعلیزاده اظهار داشت: نباید با تنگ نظری ها جریانات رقیب فکری را حذف کرد؛ همه باید پای کار باشند و به مردم زندگی دهند.

وی با اعلام اینکه نام دولت خود را " دولت زندگی" خواهد گذاشت، گفت: ما به دبنال فراهم کردن یک زندگی با عزت، با معیشت مناسب، با افتخار، دانش، پرنشاط و آزاد برای تک تک ایرانیان هستیم؛ ما به دنبال زندگی بدون نفرت، بیکاری و نگرانی از آینده خواهیم بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: روزی اگر به نظر مردم در عمل به جمهوریت ارزش داده نشود؛ قطع یقین آسیب‌های جبران ناپذیری به کشور وارد می‌شود؛ باید عقل، دین و رای مردم بر جمهوریت حاکم شود.

وی در ادامه سخنان خود، آذربایجان‌غربی را دارای پتانسیل ویژه اقتصادی توصیف کرد و اظهار داشت: متاسفانه زیرساخت‌های لازم توسعه در این مناطق ایجاد نشده است و ما شاهد یک نابسامانی و بی برنامگی هستیم؛ باید مانع آن شد که به قومیت در این منطقه نگاه امنیتی شود.

مهرعلیزاده با بیان اینکه تمامی اقوام و ادیان در این کشور به مانند تابلویی از زیایی برای توسعه و پیشرفت ایران در تلاشند، گفت: قومیت باید به عنوان یک نعمت برای توسعه در کشور تلقی شود، نه یک تهدید!

وی در رابطه با اولویت‌های کاری خود در استان‌های ترک نشین، گفت: احیای جایگاه آذربایجان، جلوگیری از خام فروشی، ایجاد صنایع پایین دستی، خصیص بودجه مناسب برای احیای دریاچه ارومیه در ادامه اقدامات کنونی، حمایت از حقوق اقوام به ویژه اصل ۱۵ قانون اساسی، حضور نخبگان ترک زبان در تصمیم گیری‌های کلان مدیریتی، بازگرداندن صنایع مادر به استان های ترک نشین، تقویت کریدور شرق به غرب کشور، استفاده از مدیران بومی و تقویت گمرکات و مناطق آزاد استان‌ها و وصل راه آهن سراسری به جمهوری آذربایجان در کنار حمایت از صنایع بومی و صنعتی از جمله اقداماتی است که در اولویت کاری دولت بنده خواهد بود.

وی شرایط فعلی کشور را نامناسب توصیف کرد و گفت: تمامی موارد لازم از جمله نیروی کار جوان و متخصص، منابع خدادی و موقعیت جغرافیایی و اقتنصادی برای توسعه کشور فراهم است ولی حلقه گم شده این مسیر توسعه برنامه عملیاتی برای اداره کشور می‌بینیم.

مهرعلیزاده در پایان با اشاره به ایثار و جانفشانی‌های مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: همراهی و همدلی مردم سبب پیروزی غزت مندانه آنان در جنگ هشت ساله شد؛ باور داریم که سدهای پیش روی توسعه کشور با همدلی و همراهی خواهد شکست.

آذربایجان غربی بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و جزء ۱۰ استان با بیشترین جمعیت در کشور محسوب می شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رئیسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.

با توجه به شرایط کرونا و لزوم خودداری از برگزاری تجمعات و براساس برنامه‌های اعلام شده ستاد انتخابات معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از روز ۱۹ خرداد هر روز ساعت ۱۶:۳۰ از رادیو و سیمای استانی اذربایجان غربی پخش می‌شود.

بر این اساس هفت نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۱۹ خرداد تا ۲۵ خرداد ماه از صدا و سیمای مرکز استان اذربایجان غربی با مردم این استان سخن می‌گویند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار