بهمن طهماسبی در گفت‌‌وگو با پانا

عراق شبیه‌ترین تیم به تیم ملی ایران است؛ آنها برای مساوی گرفتن از ما به زمین می‌آیند

در دیدار با تیم‌های عربی باید نگران همه چیز باشیم / کری خواندن عراقی‌ها انگیزه بچه‌ها را دو برابر می‌کند / کامل‌ترین تیم تاریخ فوتبال ایران در اختیار اسکووچیچ است

تهران (پانا) - مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است عراق در مقایسه با بحرین تیم قوی‌تری دارد اما بازیکنان تیم ملی ایران توانایی شکست این تیم را هم در انتخابی جام جهانی خواهند داشت.

کد مطلب: ۱۱۹۲۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
عراق شبیه‌ترین تیم به تیم ملی ایران است؛ آنها برای مساوی گرفتن از ما به زمین می‌آیند

بهمن طهماسبی در گفت‌وگو با پانا در خصوص شرایط تیم ملی ایران در راه صعود به جام جهانی اظهار داشت: «خدا را شکر تیم ملی توانست در مسیر خوبی قرار بگیرد و در واقع آن شرایط بدی که در دور رفت رقم خورده بود را تغییر دهد. با اینکه خیلی‌ها کمی ترس از عدم نتیجه‌گیری داشتند و حتی آمدن اسکوچیچ را در این شرایط سخت مناسب نمی‌دیدند، اما بچه‌ها نشان دادند چه توانایی‌هایی دارند. درست است که کمی نگران وضعیت تیم ملی بودیم و این نگرانی با از دست رفتن میزبانی بیشتر هم شد اما واقعا توان فنی و استعداد فوتبال ایران اصلا قابل قیاس با کشورهایی مثل بحرین نبود. اگر نگرانی وجود داشت دلیلش این بود که بحرینی‌ها همیشه بیرون از فوتبال کارهایی می کردند که باعث به هم ریختن تیم ما می‌شد. بیشتر ترس ما از این کارهای روحی و روانی حریف بود. خدا را شکر بچه‌ها توانستند با یک نمایش خیلی خوب، نتیجه قاطعانه‌ای را رقم بزنند و بعد از مدتها بتوانیم برای اولین بار این کشور را در خاکش شکست دهیم.»

وی ادامه داد: «بحرینی‌ها اگر پیش می‌افتادند، کار سخت می شد و شک نکنید دوباره همان کارها را انجام می‌دادند. بچه ها در این بازی اصلا فرصت انجام آن کارها را به حریف ندادند و خیلی خوب و مسلط بازی کردند. اگر می‌خواهیم این برد بحرین ارزش پیدا کند، باید عراق را ببریم و به عنوان تیم اول صعود کنیم تا به همه ایرانی‌ها بچسبد. بچه‌های ما در بازی‌های رفت آن طور که باید نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و حالا برای جبران آن نتایج، خیلی با انگیزه و مصمم هستند. درست است که خودم انتظار نداشتم تیم ملی بتواند به بحرین 3 گل بزند اما مطمئن بودم که برنده می‌شویم. حالا مقابل عراق هم شک ندارم که اگر بچه ها روز خوبشان باشد، می توانند مقابل این تیم با دست پر از میدان خارج شوند.»

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره بازی با تیم ملی عراق گفت: «بازی با عراق خیلی سرنوشت‌ساز است. نباید اجازه دهیم کار صعود به اما و اگر کشیده شود. بازی سختی در پیش داریم و همیشه تیم عراق نشان داده تیمی قدرتی و تکنیکی است. آنها بازیکنان با کیفیتی دارند و شناختشان از فوتبال ایران خیلی خوب است. به نظرم شبیه‌ترین تیم به ما هستند. عراقی‌ها همیشه تیم های خوب و یکدستی داشته‌اند و این باعث شده تقابل‌های دو تیم نزدیک باشد. این بازی را هر طور شده باید برنده شویم. باید منطقی بازی کنیم و در دفاع اشتباهی مرتکب نشویم. ما باید در این بازی با 3 امتیاز زمین را ترک کنیم تا در مراحل بعدی هم با رقیب مناسب‌تری بازی کنیم. شک نکنید عراقی ها به خاطر امتیاز بیشتری که دارند برای مساوی گرفتن از ما می‌آیند. می‌آیند که نبازند تا شانس صعودشان به خطر نیفتد. آنها تیمی به مراتب بهتر از بحرین هستند. اما مقابل ما بسته و با آرامش بازی می‌کنند و دنبال ضد حمله خواهند بود. »

بهمن طهماسبی ادامه داد: « وقتی ایران در مسابقات بین‌المللی با تیم‌های عربی بازی می‌کند همیشه باید نگران همه چیز حتی داوری باشیم. امیدوارم داوری بازی ما را قضاوت کند که سوت‌هایش عادلانه باشد و حق تیمی ضایع نشود. ما این قدر قوی هستیم که نباید نگران داوری باشیم. اگر بچه‌ها تمرکز خود را روی فوتبالشان بگذارند، قطعا از لحاظ فنی می‌توانیم هم عملکرد خوبی داشته باشیم و هم پیروز شویم. خیلی مهم است که در این شرایط بدون عجله بازی را شروع کنیم. اجازه ندهیم تیم حریف صاحب موقعیت شود. این بازی سرنوشت صعود ما را مشخص می‌کند و بچه‌ها هرچه در توان دارند خواهند گذاشت. یقین بدانید کری‌هایی که بازیکنان عراقی برای ما خواندند، روی بچه‌ها اثر مثبت می گذارد و انگیزه‌شان را دو برابر می کند. »

مهاجم اسبق تیم‌های استقلال و سپاهان در پایان درباره ترکیب احتمالی تیم ملی گفت: « اگر به تک تک نفرات تیم ملی نگاه کنیم واقعا همه در شرایط خیلی خوبی قرار دارند. نیمکت بسیار قدرتمندی داریم. تمام بازیکنان می‌توانند در ترکیب اصلی باشند اما این به سلیقه مربی بر می‌گردد که چطور بازیکنان را در زمین چینش کند. یک مسئله خیلی خوب و تاثیرگذار که من در تیم ملی الان می بینم، همدلی و رفاقت بین بچه‌هاست. همه برای موفقیت تیم ملی تلاش می‌کنند و بازیکنان می‌دانند که رفتن به جام جهانی باعث پیشرفت و دیده شدن آنها می‌شود. جام جهانی ویترین بازیکنان است و کسی دوست ندارد شانس حضور در چنین تورنمنتی را از دست بدهد. امیدوارم تیم ملی بتواند با اقتدار عراق را شکست دهد. خدای ناکرده اگر این اتفاق نیفتد، یک نسل می‌سوزد و آینده‌شان به خطر می‌افتد. ما در تیم ملی همه جور بازیکن داریم و کامل‌ترین تیم ملی تاریخ ایران را اسکووچیچ در اختیار دارد. اکثر بچه‌های تیم ملی تجربه بین‌المللی زیادی دارند که به آنها در چنین مسابقه‌های حساسی کمک می‌کند. امیدوارم مقابل عراق بتوانیم از این تجارب بچه‌ها سود ببریم و بعد از سوت پایان جشن صدرنشینی و صعود بگیریم. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار