رئیس سازمان غذا و دارو:

محموله چند میلیونی واکسن کرونا در راه است

تهران (پانا) - رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه محموله چند میلیونی واکسن کرونا در راه است گفت در طول این هفته اولین‌ محموله چند میلیونی تولید داخل نیز ارائه می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۹۲۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
محموله چند میلیونی واکسن کرونا در راه است

به گزارش سازمان غذا و دارو، محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تاثیر مناطق آزاد بر اقتصاد و ظرفیت‌های خوب آن در حوزه دارو، بیان کرد: بسیاری از محدودیت‌هایی که در سرزمین اصلی وجود دارد، در مناطق ویژه دیده نمی‌شود و به همین دلیل سرعت رشد هم از بعد اقتصادی و هم سرمایه گذاری در این مناطق بسیار بالاتر از سایر بخش‌ها است.

وی ادامه داد: خصوصا با سازوکار مدیریتی که در آن مناطق طبق قانون پیش‌بینی شده است، می‌تواند زمینه رشد و توسعه و سرمایه گذاری را هم در زمینه تامین اقلام سلامت محور و هم خصوصا در بحث تولید ایجاد کند و با توجه به شعار امسال هم که مقام معظم رهبری بحث تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها را مطرح کردند، این ظرفیت ویژه خاص‌تر از گذشته مدنظر وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است.

شانه ساز افزود: امیدواریم در قالب تفاهم نامه‌ای که امروز سازمان غذا و دارو با مناطق آزاد تجاری امضا کرد، شاهد رشد سرمایه گذاری و رشد اقتصادی کشور باشیم و الگویی برای رشد سرمایه گذاری و رشد اقتصادی کشور شده و الگویی برای سایر بخش‌ها و حوزه‌های اداری باشد که بتوانند شعارهای اصلی و کلان اقتصادی کشور را محقق کنند.

وی گفت: ستاد ملی کرونا مصوبه‌ای دارد که باتوجه به محدودیت‌هایی که در سایر بخش‌ها وجود دارد و در مناطق ویژه اقتصادی نیست، می‌توانند در زمینه واردات واکسن در مناطق آزاد به صورت ویژه برنامه ریزی کنند.

شانه ساز ادامه داد: البته پیدا کردن منبع خارج از کشور و مناطق را خود عزیزان انجام داده و ما به عنوان سازمان غذا و دارو در تایید آن منابع حداکثر سرعت را به کار می‌بریم و این موضوع بر اساس توافقی است که صحبت شده است و محموله‌ی جدید چند میلیونی در راه است.

وی گفت: البته همانطور که از ابتدا اعلام کرده بودیم، بحث‌مان استفاده از ظرفیت‌های تولید داخل است و در طول این هفته اولین‌ محموله چند میلیونی تولید داخل را خواهیم داشت و همه تاییدیه‌ها و مدارک، با نظارت مستقیم وزیر بهداشت صادر می‌شود.

شانه ساز ادامه داد: برای کسانی که دز اول واکسن را زدند باید بگویم، ما تا جایی که ظرفیتمان اجازه دهد و واردات واکسن را تامین می‌کند، قطعا از نمونه‌های وارداتی استفاده می‌کنیم و اگر بخشی دچار کمبود شود که تاکنون اتفاق نیفتاده است، طبق همان استانداردهای سازمان جهانی بهداشت از ظرفیت های تولید داخلی برای دز دوم استفاده می‌کنیم.

وی گفت: توجه کنید که فقط واکسن روسی است که دز اول و دومش متفاوت است و بقیه واکسن‌ها دز اول و دومشان فرق نمی‌کند، همچنین پلتفرم و برند واکسن روسی در ایران از سوی بخش خصوصی به زودی تولید می‌شود و فکر می‌کنم در تیر ماه حتی برندی هم که با همکاری مشترک ایران و روسیه است، در خود ایران تولید خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار