معاون پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان:

مردم با حضور در انتخابات می‌توانند در مدیریت کشور سهیم باشند

زنجان (پانا) - تا 4 روز دیگر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور برگزار می‌شود. معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، تاکید کرد مردم با شرکت در انتخابات، می‌توانند در مدیریت کشور سهیم باشند.

کد مطلب: ۱۱۹۱۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مردم با حضور در انتخابات می‌توانند در مدیریت کشور سهیم باشند

جعفر گنج‌خانلو، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در خصوص انتخابات پیش‌رو با پانا گفت‌و گو کرد که در ادامه می‌خوانید.

ویژگی‌های یک کاندید خوب از نظر شما چیست؟

قانون اساسی به‌عنوان میثاق عمومی کشور و نتیجه‌ خون‌های ارزشمند شهدای والامقام درخصوص ویژگی های رئیس جمهور شرایطی را مشخص کرده است. از جمله اینکه یک رئیس جمهور باید از رجال سیاسی ایرانی الاصل بودن، تابع قانون باشد. چون افراد زیادی دارای این ویژگی ها هستند. به همین دلیل از بین افراد اصلح چند نفر به عنوان کاندید انتخاب می‌شوند. علاوه برآن شخص کاندیدا باید ویژگی هایی چون تعهد، هوش سیاسی، هوش اجتماعی، پیگیر بودن، پایبندی به اصول نظام اسلامی، پیروی از ولایت فقیه، توان هدایت جامعه و توانایی ایجاد هماهنگی بین قوه‌های مختلف و همچنین تعامل با مردم و اجتناب از هرگونه استبداد را داشته باشد.

به نظر شما چرا باید اقشار مختلف مردم در انتخابات شرکت کنند؟

انتخابات مظهر حضور مردم در عرصه‌ مدیریت کشور است. کشورها زمانی در مسیر توسعه و پیشرفت قرار می‌گیرند که مردم آن کشور در اداره‌ آن سهیم باشند. مردم تنها با حضور در انتخابات می‌توانند در مدیریت کشور سهیم باشند. بنابراین همه بخاطر خود و برای کشورشان باید در انتخابات شرکت کنند.

حضور رای اولی‌ها را در انتخابات چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

به نظر من حضور رای اولی‌ها در انتخابات پرشور و همراه با یک انتخاب خوب خواهد بود. در استان زنجان بیش از 13 هزار رای اولی وجود دارد. من به این عزیزان توصیه می‌کنم روز انتخابات با وضو سر صندوق‌های رای حاضر شوند و با نیت به شهدا و حضرت امام فرد اصلح را انتخاب کنند.

با چه معیارهایی می‌توان فرد اصلح را از بین کاندیداها انتخاب کرد؟

اول اینکه افراد خود باید تحقیق کنند، دوم اینکه در جریان اخبار قرار بگیرند، سوم مناظرات را تماشا کنند، چهارم از افراد مورد اعتماد پرس و جو کنند و در مورد سوابق فرد مورد نظر بررسی لازم را به عمل بیاورند.

آیا رئیس‌جمهور از اختیارات کافی برای اداره‌ امور برخوردار است؟

بله طبق قانون‌اساسی، رئیس جمهور دارای وظایف و اختیارات مشخص است. یکی از اختیارات رئیس‌جمهور حراست از قانون اساسی است.

با توجه به شرایط تحریم و شرایط بد اقتصادی چه انتظاری از رئیس‌جمهور در خصوص مذاکرات دارید؟

مذاکرات از برنامه‌های رئیس جمهور نیست، رئیس جمهور فقط مجری آن است. انتظار داریم نتایج مذاکرات به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد و بتواند انسجام داخلی، وحدت و قدرت ملی را حفظ کند.

رئیس جمهور چگونه می‌تواند مشکلات اقتصادی، رکود و بیکاری را حل کند؟

رئیس جمهور باید برای حل این مشکلات برنامه‌ اجرایی عملی داشته باشد. همه‌ قوا باید برای اجرای برنامه‌ها با هم همکاری داشته باشند. اگر بپذیریم بیکاری و تورم مشکل کشور است، در این صورت همه برای حل مسائل و مشکلات پای کار می‌آیند و برای حل آنها اهتمام می‌کنند. قوه‌ مقننه با تدوین قوانین مرتبط، قوه‌ قضائیه با پیگیری مشکلات و قوه‌ مجریه با پیگیری مجدانه‌ اجرای برنامه‌ها، به شرط همکاری با یکدیگر می‌توانند همه‌ مشکلات را حل کنند.

پیام شما به مردم ایران چیست؟

ملت ایران ملت هوشیاری هستند و هر وقت احساس کرده‌اند که انقلاب از طرف دشمنان در تنگنا قرار گرفته است در صحنه حضور داشته و از انقلاب دفاع کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار