برگزاری جشن ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر درآموزش و پرورش ناحیه یک شهرری

شهرری(پانا) - مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری گفت:دختران به عنوان پرورش دهنده نسل آینده الگو تمام افراد جامعه هستند.

کد مطلب: ۱۱۹۱۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشن ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر درآموزش و پرورش ناحیه یک شهرری

در این مراسم محسن نوروزیان مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری در سخنانی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر اظهار کرد: امروز با عنوان روز دختر نامیده شد و لذا می‌توان گفت، تمام روزها متعلق به دختران تلاشگر و کوشای کشورمان است.

او با اشاره به اهمیت این روز برای دختران ادامه داد: دین مبین اسلام برای دختران و مادران از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است که می‌توان اهمیت بسیار زیاد این موضوع را در روایات و قرآن کریم مشاهده کرد. در دنیای جاهلیت جهل بر تفکر آدم‌ها جهل بر دیدگاه انسان‌ها به جای رسیده بود که باعث به وجود آمدن تبعیض فکری شده بود و اگر خداوند کسی را صاحب دختری می‌کرد خانواده آن، دچار نگرانی می‌شدند و اما با آمدن رسول اکرم (ص) تکمیل نبوت با محوریت دختر گرامی پیامبر(ص) اتفاق افتاده و خداوند تکمیل نبوت و امامت را به وسیله حضرت فاطمه (س) قرار داده است تا به فکر بسته مردم یادآوری کند که مسیر پیشرفت به جنسیت بستگی ندارد.

نوروزیان افزود: مسیر تکوین، رشد و تعالی بشریت به مسیر مکملی زن و مرد بستگی دارد که می‌تواند به ارتقاء بشریت کمک کنند و خداوند برتری خاصی نسبت به مرد و زن قرار نداده است مگر به عمل صالح آن‌ها. هدف مهم‌ما در سند بنیادین آموزش‌وپرورش بحث محوری و رسیدن به حیات طیبه است و برای رسیدن به این هدف پاک دختران‌ما با درس خواندن،کمک به خانواده موفق‌اند که این موضوع می‌تواند به خودسازی آن‌ها کمک کند تا این امر باعث شود تا آن‌ها نقش محوری خود را بشناسند.

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری عنوان کرد: دختران امروز پرورش دهنده نسل آینده هستند و اگر در نظام جمهوری اسلامی یک روز به نام دختران و ولادت حضرت معصومه (س) نامیده شده است نشان دهنده نقش اساسی دختران در آینده سازی کشورمان است من برای همه دانش‌آموزان و دختران خوبم آرزوی موفقیت دارم تا بتوانند در عرصه‌های فردی و اجتماعی بدرخشند و بتوانند انسان‌های موثری در اجتماع باشند.

خبرنگار: شیدا مشهور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار