برای مبارزه با کرونا تحرک بدنی مهم است

کاشمر(پانا)- یک مربی تکواندو عنوان کرد در ایام کرونا برای سلامت بدن و مقاومت در برابر ویروس، نوع ورزش مهم نیست، مهم تحرک بدنی است.

کد مطلب: ۱۱۹۱۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد
برای مبارزه با کرونا تحرک بدنی مهم است

نسرین آرادمهر، مربی تکواندو با ۱۲ سال سابقه کار در مشهد است. او در گفت و گو با پانا در خصوص ارتباط ورزش و مقابله با کرونا، گفت:«دانش آموزان یادشان باشد که مهمترین اصل سلامت است و سلامت جسم و فکر در کنار هم و باهم معنا پیدا می کنند و در این این ایام که کرونا سلامت افراد را تهدید می‌کند، تحرک بدنی با هر ورزش و فعالیتی برای سلامت انسان لازم است.»

وی افزود:«من تحصیلاتم در رشته تربیت بدنی است. در تمامی رشته های پایه مهارت دارم، ولی در رشته‌های تکواندو، آمادگی جسمانی، ورزش برای زنان باردار، حرکات اصلاحی و ورزش سالمندان کارت مربیگری دارم.»

آرادمهر در ادامه از مقام‌هایی تاکنون کسب کرده است گفت:«در اولین دور مسابقات کشورهای مسلمان که در ایران برگزار شد شرکت کردم، ولی متاسفانه در جریان مسابقه آسیب جدی به زانوی راستم وارد شد و این باعث شد که دیگر نتوانم در مسابقات مهم شرکت کنم.»

این مربی تکواندو تاکید کرد:«من تکواندو را از برادرانم آموختم، چون زمانی که من این رشته را شروع کردم در کاشمر کلاس تکواندو برای دختران وجود نداشت. خودم اولین مربی تکواندو در شهرستان هستم، ولی برای دریافت کمربندها در آزمون‌هایی که به صورت متمرکز در مشهد و تهران برگزار شد شرکت کردم.»

وی عنوان کرد:«تعداد هنرجویانی که مقام استانی کسب کردند بسیار زیاد است، ولی افرادی که مقام کشوری کسب کردند سارا جوادی، رویا سلیمانی نژاد، نیلوفر مرادیان، سارا علی بیگی، ندا مزاری مقدم، هدیه مرادی، تکتم و ملیکا اشرفی هستند.»

آرادمهر، درباره بهترین و مناسب‌ترین ورزش برای دانش آموزان در سنین مختلف گفت:«ورزش‌کردن بستگی به هدفی دارد که دنبال آن هستیم. مثلا برای یک دانش آموزی که اضافه وزن دارد یک ورزش مناسب است و برای کودکی که مشکل برقراری ارتباط دارد ورزش دیگری. در کل نمی‌شود یک ورزش را برای همه افراد تجویز کرد. برای انتخاب ورزش باید به نکات زیادی دقت کرد که مهمترین آن علاقه خود فرد است.»

با مساعدت تربیت بدنی در تابستان کلاس های تکواندو، آمادگی جسمانی، ورزش اصلاحی توسط وی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار