توضیح هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها درباره استعفای میرسلیم

تهران (پانا) - رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها اسلامی شهر و روستا درباره استعفای سیدمثطفی میرسلیم از این هیات توضیح داد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
توضیح هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها درباره استعفای میرسلیم

به گزارش روابط عمومی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها اسلامی شهر و روستا، سیدحمیدرضا کاظمی خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا داوطلبان هفت شهر و 900 روستا بنا به دلایل مختلف از جمله عدم احراز صلاحیت کاندیداها یا تعداد کم ثبت‌نام کنندگان به حد نصاب قانونی نرسیدند که بعد از برگزاری انتخابات در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری خواهد شود.

وی افزود: در دوره گذشته 1600 روستا بدون شورا ماندند اما در این دوره این تعداد به 900 روستا رسید که بیشتر این روستاها تعداد خانوارهای آن یا تعداد داوطلبان عضویت در شورای روستا به میزان کافی نبود.

کاظمی گفت: درخصوص وظایف شهردار در هفت شهری که شورا در آن‌ها تشکیل نمی‌شود استاندار موظف خواهد بود وظایف شهردار را پیگیری کند تا شورای شهر تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم پلدختر در مجلس در خصوص درخصوص تخلفات احتمالی در روند تبلیغات انتخابات شوراها گفت: بازرسان هیات نظارت گزارشات را بررسی می‌کنند و تخلفات در زمینه سوءاستفاده از امکانات دولتی، بی‌اخلاقی و تخریب علیه سایر کاندیداها، فعالیت تبلیغاتی له یا علیه نامزدها از طریق صدا و سیما و میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد، فعالیت انتخاباتی کارمندان در ساعات اداری و انجام فعالیت‌های تبلیغاتی توسط مجریان و ناظران انتخابات برای نامزدهای انتخاباتی، را بررسی کرده و اعمال قانون خواهند کرد.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها همچنین در مورد استعفای یکی از اعضای هیات مرکزی تصریح کرد: این استعفا به دلیل عدم توجه وزارت کشور به قانون بود و انتظار می‌رود وزارت کشور به قانون بازگردد و به آن عمل کند و ما در تلاش هستیم این اتفاق رخ دهد تا آقای میرسلیم نیز در هیات نظارت مجدد حضور پیدا کنند و امروز جلسه‌ای با مسئولان وزارت کشور در این خصوص خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار