آغاز برنامه‌های فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان اردبیلی از هفته اول تیرماه

اردبیل(پانا) - مدیر کل آموزش وپرورش اردبیل از آغاز برنامه‌های فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان این استان از هفته اول تیرماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز برنامه‌های فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان اردبیلی از هفته اول تیرماه

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش اردبیل؛ در جلسه هماهنگی برنامه های اوقات فراغت تابستانی آموزش و پرورش اردبیل که با حضو مدیر کل آموزش و پرورش، اعضای شورای معاونین، روسای ادارات و نمایندگان سایر نهادهای مرتبط با اوقات فراغت برگزار شد؛ احمد ناصری، مدیر کل آموزش و پرورش استان با تاکید بر جذب حداکثری دانش آموزان در برنامه ها و فعالیت های اوقات فراغت تابستان، گفت: یکی از ابزارهای مهم در جذب دانش آموزان، ارتقای کیفیت و تاکید بر مهارت‌آموزی و کشف و هدایت استعدادهای دانش آموزان در اجرای برنامه های اوقات فراغت است.

او افزود: فعالیت‌های تابستانی در سال جاری در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مانند سال گذشته به صورت مجازی و در بستر شبکه آموزشی شاد به منظور گسترش بهره‌برداری از ظرفیت آموزش‌های غیرحضوری و مجازی، مهارت آموزی، کشف و هدایت استعدادهای دانش‌آموزی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ... با شعار «هر دانش آموز یک مهارت»، در قالب اقدامات ملی، استانی و منطقه‌ای برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل درباره برنامه ریزی آموزش و پرورش استان برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان کرونایی و پاسخ به نیازها و دغدغه‌های والدین اظهار کرد: برای اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌های وسیعی در نظر گرفته شده است؛ حدود 250 پایگاه تابستانی در سراسر استان و در شبکه شاد ایجاد و بیش از 73000 نفر از دانش‌آموزان را در برنامه‌هایی با نشاط و مفید جذب خواهیم کرد.

ناصری، گفت: باید از تمام ظرفیت‌های آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های متولی اوقات فراغت در بخش‌های مختلف استفاده کنیم تا بتوانیم اوقات فراغت خوبی را برای دانش‌آموزان رقم بزنیم.

او تصریح کرد: کانون‌های ورزشی، کانون‌های فرهنگی تربیتی، دارالقرآن‌ها، مدارس منتخب، پژوهشسراها، کتابخانه‌ها و تشکل‌های دانش‌آموزی دست به دست هم داده‌اند تا بتوانیم با ظرفیت‌هایی که در شبکه شاد ایجاد می‌کنیم فعالیت‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان را به خوبی برنامه ریزی و اجرا کنیم.

سید غلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز با اعلام اینکه ثبت نام پایگاه‌ها تا روز 20 خرداد ماه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: از این تاریخ به بعد ثبت نام دانش‌آموزان آغاز می‌شود و سعی خواهیم کرد با متنوع کردن رشته‌ها، پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان در این شرایط باشیم.

او تصریح کرد: برنامه‌های فعالیت‌های تابستانی دانش‌آموزان از هفته اول تیر ماه شروع و تا پایان مرداد ماه مطابق با دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه خواهد داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان همچنین ضمن تشریح دستورالعمل و محورهای پنج گانه ستاد اجرایی فعالیت‌های تابستانی با تاکید بر استفاده از ظرفیت تمامی همکاران، مدارس و مراکز پرورشی و ورزشی استان از سایر ادارات مرتبط در غنی‌سازی اوقات فراغت خواست تا با مشارکت و همکاری سازنده خود، فرصت مناسبی را برای دانش‌آموزان ایجاد نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار