«شکل دیگر خندیدن» و «مگو که خطاست» در لاهیجان رونمایی شد

لاهیجان (پانا) - «شکل دیگر خندیدن» و «مگو که خطاست» دو اثر از نویسنده نام آشنای لاهیجان «شجاع‌الدین طایفه»رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
«شکل دیگر خندیدن»  و  «مگو که خطاست» در لاهیجان رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان؛ آیین رونمایی از کتاب «شکل دیگر خندیدن» و «مگو که خطاست» دو اثر از شجاع الدین طایفه نویسنده نام آشنای لاهیجان با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر در سالن اصناف این شهر برگزار شد.

کتاب «شکل دیگر خندیدن » در 265 صفحه با موضوع طنز توسط انتشارات آوای غزل در سال 99 به چاپ رسیده و کتاب «مگو که خطاست» در 337 صفحه مشتمل بر مجموعه مقالات این نویسنده است که در روزنامه‌های سراسری کشور به چاپ رسیده است. از وی کتابهای دیگری از جمله « لاهیجان در نگاهی دیگر»، «صنم مولانا» و «گریز » نیز منتشر شده است.

شجاع الدین طایفه متولد 1321 و اهل لاهیجان است. وی کارشناس رشته اقتصادی با درجه ممتاز از دانشگاه ملی (شهیدبهشتی) در سال 1352 و دارای تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است که 30سال فعالیت در بخش دولتی و متجاوز از 20سال در بخش خصوصی و سمن ها فعالیت داشته است.
او تحصیلات ابتدایی تا متوسطه را در این شهر و دانشگاه را در تهران گذرانده است و از سال 1347 تاکنون طی نیم قرن متجاوز از یک هزار و 800مقاله جدی و طنز در نشریات شهرستانی، استانی و سراسری در زمینه های سیاسی اجتماعی، ادبی و نقد نگاشته است.

طایفه چهار رساله پژوهشی در زمینه جمعیت و توسعه با تایید هیات داوری دانشگاهی، مقاله نویسی برتر و برگزیده در کنگره شهیدرجایی تهران سال 1387 را در کارنامه خود دارد.
ارائه برترین مقاله در همایش معشوق مستور در دانشگاه آزاد لاهیجان 1387 و نویسنده دو عنوان کتاب بنام های گریز در سال 1380 و کتاب لاهیجان در نگاهی دیگر در سال 1391 از دیگر آثار او به شمار می رود.
این نویسنده لاهیجانی درحال حاضر دو عنوان کتاب بنام های کوچه های دلواپسی (شعر) و دو روی سکه شامل مجموعه مقالات را آماده نشر دارد.

او بعنوان بازنشسته نمونه کشور در سال های 1387 و 1383 انتخاب و برگزارکننده همایش بزرگداشت دکتر مجتهدی در دانشگاه آزاد لاهیجان و همایش بزرگداشت استاد محجوبی نقاش نامی کشور در دانشگاه آزاد دیلمان، همایش بزرگداشت دکتر حکیم زاده در رشت سالن خاتم الانبیا و در کنار مزارش در کهریزک تهران و برگزاری همایش بزرگداشت دکتر ابوالحسن ضیاء ظریفی دانشمند منتخب 2002 جهان در سالن نظام مهندسی لاهیجان در سال 89 را برعهده داشته است و همچنین عضویت در هیات مدیره و نایب رییس خانه تشکل های غیردولتی استان گیلان در دو دوره و هشت سال تا 1385 از دیگر فعالیت های اجتماعی اوست.
شجاع الدین طایفه با داشتن 16سال سابقه خدمت اجتماعی در موسسات خیریه، ساخت یک مدرسه در منطقه مهدی آباد بویین زهرای قزوین در زلزله 1380 به مساحت یک هزارمترمربع با خوابگاه و سلف سرویس بنام پری ساربان ها را در فعالیت های اجتماعی و خیرخواهانه خود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار