حمید درخشان در گفت‌وگو با پانا

ملی‌پوشان فوتبال ایران به بلوغ فکری رسیده‌اند؛ این تیم به راحتی عراق را شکست می‌دهد

فاصله نیمکت تیم ملی با بازیکنان اصلی کم است/ فوتبال ایران چوب افرادی را خورد که فوتبالی نبودند و تحمیل شدند

تهران (پانا) - ملی‌پوش سابق فوتبال ایران و مدیر فنی فعلی تیم ملی فوتبال جوانان معتقد است با حضور ستاره‌ها در لیست تیم ملی ایران و باتجربه شدن بازیکنان، شکست عراق در آخرین بازی انتخابی جام جهانی کار سختی نخواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۹۱۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
ملی‌پوشان فوتبال ایران به بلوغ فکری رسیده‌اند؛ این تیم به راحتی عراق را شکست می‌دهد

حمید درخشان در گفت‌وگو با پانا، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کامبوج در مرحله اول انتخابی جام جهانی 2022 قطر گفت: «بازی خیلی خوبی بود، البته از قبل هم قابل پیش‌بینی بود که تیم ایران بتواند کامبوج را از میان بردارد. در مرحله رفت هم تیم ایران موفق شد کامبوج را با نتیجه پر گل شکست دهد. این بازی علاوه بر پیروزی که نصیب ملی‌پوشان ایران کرد، باعث شد بازیکنانی که شانس کمتری برای حضور در این مسابقات را داشتند در برابر کامبوج فرصت بازی به آنها داده شود و بازیکنان دیگر استراحت کنند.»

وی ادامه داد: «من فکر می‌کنم به غیر از محمدرضا اخباری و عارف غلامی، تمام بازیکنان لیست تیم ملی ایران در این مسابقات به میدان رفته‌اند. نکته قابل توجه این است که فاصله نیمکت تیم ملی و بازیکنانی که داخل زمین بازی می‌کنند بسیار اندک است. در این دوره نمی‌توانیم بگوییم تیم ملی بازیکن ضعیفی در ترکیب خود دارد. شرایط همه بازیکنان شبیه به هم است، برخی از آنها در اروپا باز می‌کنند و برخی دیگر در لیگ ایران عملکرد بسیار قابل قبولی داشتند. از طرف دیگر بازیکنان به بلوغ فکری و پختگی رسیده‌اند و همین موضوع یک گام رو به جلو برای تیم ملی محسوب می‌شود.»

هافبک تیم ملی فوتبال ایران در دهه 60 درباره آخرین بازی تیم ملی فوتبال ایران در مرحله اول انتخابی جام جهانی مقابل عراق که سه‌شنبه برگزار خواهد شد، گفت: «اکنون مهم‌ترین بازی پیش روی ما عراق است که امیدوارم بازیکنان ایران بتوانند مثل سه بازی گذشته این تیم را از پیش رو بردارند. قطعاً اگر ما بتوانیم عراق را شکست بدهیم در مرحله بعد شرایط تیم ملی فرق خواهد کرد. تیم ما قابل احترام‌تر خواهد شد و به عنوان یکی از تیم‌های بزرگ آسیا شناخته می‌شویم، از طرف دیگر فوتبال ایران در آسیا جایگاه واقعی خود را دوباره به دست می‌آورد.»

وی ادامه داد: «متأسفانه فوتبال ما چوب کسانی را خورد که از اهالی فوتبال نبودند، اما به این خانواده تحمیل شدند وگرنه ما نباید الان چنین وضعیتی داشته باشیم که آرزو و هدف اصلی ما شکست عراق و بحرین باشد. در حال حاضر بازیکنانی که در ترکیب تیم ملی فوتبال کشورمان حضور دارند همگی مطرح و شناخته شده هستند بنابراین به لحاظ داشتن بازیکنان مطرح و نامی فوتبال ایران یک سر و گردن از سایر تیم‌ها بالاتر است، اما متأسفانه اتفاقاتی که در گذشته فوتبال ایران رقم خورده باعث شد تا وضعیت تیم ما به این روز بیفتند.»

مدیر فنی تیم ملی فوتبال جوانان در پایان گفت: «هر کار اشتباهی تبعاتی دارد، در حال حاضر فوتبال ایران باید تبعات اشتباه مسئولان گذشته را تحمل کند. شرایط کنونی تیم ملی به خاطر بی‌توجهی‌های مسئولان است. با این حال بازیکنان ما غیرت به خرج دادند و توانستند در ۳ بازی ۹ امتیاز کسب کنند، امیدوارم در بازی مقابل عراق که یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین بازی‌های پیش رو است شاهد موفقیت تیم ملی باشیم. قطعاً بازیکنان ما می‌توانند از پس تیم عراق بربیایند. اکنون تیم ملی به لحاظ مسائل روحی روانی در عالی‌ترین سطح قرار دارد، از لحاظ فنی هم بازیکنان بسیار نامدار و مطرح را در ترکیب تیم داریم و با این شرایط جایی برای نگرانی نیست. ملی‌پوشان توانستند در خاک بحرین این تیم را شکست دهند بنابراین آنها می‌توانند به راحتی تیم عراق را هم از پیش‌رو بردارند، امیدوارم روز سه‌شنبه شادی فوتبال ایران تکمیل شود. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار