با حضور استاندار قم

آیین جشن تکلیف سیاسی «رای اولی ها» در قم برگزار شد

قم(پانا)- آیین جشن تکلیف سیاسی «رای اولی ها» در آستانه «روز دختر»، با حضور استاندار قم و مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از دانش‌آموزان دختر مجامع دانش‌آموزی قم در سالن کرامت استانداری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
آیین جشن تکلیف سیاسی «رای اولی ها» در قم برگزار شد

آیین جشن تکلیف سیاسی «رای اولی ها» در آستانه سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و «روز دختر» و آغاز دهه کرامت و همچنین در آستانه انتخابات 1400، با حضور استاندار قم، معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم و اعضای مجالس دانش آموزی استان، اعضای پیشتاز سازمان دانش آموزی و مجامع دانش آموزی متوسطه دوم برگزار شد.
در ابتدای این آیین، «صدیقه صدیق تقی زاده» مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری قم در سخنانی با تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز ملی دختر اظهار کرد: به واسطه وجود آن حضرت، قم حرم اهل بیت(س) نامیده شده و باعث سرور و افتخار و مباهات است.
وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات نشان دهنده بلوغ سیاسی است، افزود: رای دادن هم یک حق هست و هم یک تکلیف زیرا باید با انتخاب شایسته در اداره مطلوب کشور و نظام و تصمیم گیری های آن نقش داشته باشیم.
«حمیدرضا شیخ الاسلام» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز با تقدیر از دانش آموزان پرتلاش استان عنوان کرد: ورود رای اولی ها به صحنه اجتماعی سیاسی انتخابات موجب مباهات است و خدا را به سبب توفیق علم اندوزی و حضور در عرصه سیاسی شاکریم.
«بهرام سرمست» استاندار قم نیز در سخنانی، با ابراز خرسندی از حضور رای اولی ها در عرصه انتخابات عنوان کرد: ما همانطور که جشن تکلیف دینی داریم، جشن تکلیف سیاسی هم داریم و انتخابات مبنای مردمسالاری دینی است.
وی با بیان اینکه ما باید با انتخابات پرشور، موجبات تقویت نظام اسلامی را فراهم کنیم، تاکید کرد: همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات نقش های مشخصی در برگزاری سالم و بی نقص این رویداد ملی دارند، اما نقش آفرینی اصلی انتخابات بر عهده مردم است.
در ادامه این مراسم، از 9 دانش آموز برگزیده به نام های «هانیه کنگرانی فراهانی» رییس مجلس دانش آموزی استان قم از ناحیه 2، و «رقیه کدخدازاده»، «مهسا جعفریان یسار» و « معصومه اخوی»، روسای مجالس دانش آموزی نواحی یک، سه و چهار، «الهه پورمحمدیان» رییس مجمع اعضای دانش آموزی از ناحیه 3 و عطیه رحیمی نیکو دانش آموز پیشتاز از ناحیه 4 با اهداء هدایایی تقدیر شد.
همچنین دو تن از خبرنگاران فعال خبرگزاری پانا در استان قم به نام های «تینا سبحی منعم» و «نرگس فارسی» نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.
اجرای دو سرود توسط نوجوانان گروه سرود رایه الهدی در مورد حماسه حضور در انتخابات و وصف کریمه اهل بیت(س)، بخش دیگری از این مراسم بود.
مراسم فوق با همکاری دفتر امور بانوان استانداری قم، امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان قم و سازمان دانش آموزی استان و با اجرای دانش آموز پیشتار «نرگس حسنی» و مدیحه سرایی دانش آموز «محمدرضا نجاتی» برگزار و به طور همزمان از شبکه شاد پخش شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار