فرماندار اسلامشهر:

ایجاد شور و نشاط انتخاباتی با رعایت قوانین و پرهیز از اقدامات نامتعارف

اسلامشهر (پانا) - نشست مشترک فرماندار، اعضاء شورای تأمین و هیأت‌های اجرایی و نظارت با داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی اسلامشهر در مصلی شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد شور و نشاط انتخاباتی با رعایت قوانین و پرهیز از اقدامات نامتعارف

در این برنامه مسعود مرسلپور، فرماندار اسلامشهر در سخنانی با بیان اینکه تمامی نامزدهای حاضر در انتخابات از فرهنگی غنی برخوردارند، اظهار کرد: داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی اسلامشهر در تبلیغات باید از طرح برخی مسائل شائبه‌دار و اقدامات نامتعارف و بیان شعارهایی که در حوزه اختیارات شوراها نبوده و توهین به فهم و شعور مردم محسوب می‌شود،پرهیز کنند.

او گفت: تمامی داوطلبان از حقوق مساوی برخوردارند، روند تبلیغات کلیه داوطلبان رصد می‌شود و با اقدامات غیرقانونی بدون تبعیض برخورد قاطع خواهد شد.

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه انتخابات تجلی اراده مردم در تعیین سرنوشت خودشان است، تصریح کرد: با راه اندازی شوراهای اسلامی در شهرها و روستاها میزان مشارکت مردم در اداره امور به ویژه در حوزه‌های شهری و روستایی افزایش چشمگیری یافته است.

مرسلپور با اشاره به برخی توفیقات و نقاط ضعف شوراهای اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود گذشت پنج دوره از فعالیت شوراهای اسلامی، همچنان شاهد دخالت برخی اعضای شورا در شهرهای مختلف در امور اداری و جاری شهرداری‌ها، دخالت در عزل و نصب‌ها، چینش مدیران و... هستیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر بیان کرد: طبق همفکری صورت گرفته با رئیس دادگستری اسلامشهر، در راستای حفظ شأن شوراها و پیشگیری از وقوع برخی تخلفات در شوراهای آتی و مشکلاتی که در شوراهای فعلی مشاهده شده پس از مشخص شدن نتایح انتخابات شورای ششم برای منتخبین جدید آموزش‌های لازم اختصاص خواهد یافت.

فرماندار اسلامشهر با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌ «انتخاب ایران» توسط کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور گفت: مردم و داوطلبان انتخابات شوراها می توانند از این سامانه به نحوی مطلوب استفاده کنند.

در این سامانه علاوه بر قرار گرفتن اطلاعات دقیق شعب اخذ رای، صفحاتی در اختیار کاندیداهای انتخاباتی جهت روز ۲۸ خرداد قرار می‌گیرد و شهروندان می‌توانند با مراجعه به این سامانه، در جریان اطلاعات دقیق همه کاندیداها قرار بگیرند.

در این نشست حجت الاسلام نوروزپور رئیس هیأت نظارت شهرستان اسلامشهر در سخنانی تأکیدکرد: ملت همیشه در صحنه ما از اول انقلاب در تمامی انتخابات حاضر بودند و این از افتخارات نظام اسلامی است و در اصل انتخابات رفراندم مجدد تأیید جمهوری اسلامی است.

سپس علیرضا جعفری، معاون سیاسی، انتظامی فرماندار اسلامشهر نیز با ارائه آماری از آمادگی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات بیست و هشتم خرداد 1400 در اسلامشهرخبر داد.

او بیان کرد: 25 جلسه ستاد انتخابات، بررسی صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی، انتخاب 6000 نفر عوامل اجرایی جهت برگزاری انتخابات، ارسال 1500 خبر به استانداری تهران در رابطه با انتخابات و ارسال 15 تحلیل انتخاباتی به وزارت کشور جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات در اسلامشهر، چهاردانگه و احمدآباد مستوفی را در کارنامه فعالیت‌های فرمانداری اسلامشهر قرار دارد.

در ادامه این برنامه سرهنگ کارخانه فرمانده نیروی انتظامی و کمیلی مقدم رئیس دادگستری اسلامشهر نیز نقطه نظرات قانونی خود را در رابطه با برگزاری انتخابات 1400بیان کردند.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار