اهداف تربیتی آموزش و پرورش باید در حوزه آموزشی گنجانده شود

شیراز (پانا) - رئیس مجمع اعضای سازمان دانش‌آموزی و عضو هیأت امنای سازمان دانش‌آموزی کشور با اشاره به اینکه در رویکردهای مبتنی بر تحول‌های چرخش آفرین، از ظرفیت فضای مجازی استفاده می‌شود، گفت: در گذشته به دانش‌آموزان توصیه استفاده حداقلی از فضای مجازی می‌شد، در حالی‌که امروزه بنا به ضرورت توصیه بیشتر و استفاده بیشتر از فضای مجازی وجود دارد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
اهداف تربیتی آموزش و پرورش باید در حوزه آموزشی گنجانده شود

محمد نوری‌پور در جلسه هیات امنای سازمان دانش آموزی افزود: باید بدانیم در آینده چگونه با این مقوله برخورد کنیم و استفاده آگاهانه از فضای مجازی را در برنامه سازمان دانش‌آموزی قرار دهیم و به سوی تحقق عینی و عملی سواد رسانه‌ای پیش برویم.

او ادامه داد: اهمیت این موضوع تا جایی است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی برای بنده اهمیت دارد.

نوری‌پور در ادامه با بیان اینکه مجمع اعضای سازمان دانش‌آموزی، بر اساس ماده 13 اساسنامه، در راستای مشارکت فعال دانش‌آموزان عضو در مدیریت و اجرای فعالیت‌ها تشکیل می‌شود، اظهار کرد: 4 دانش‌آموز مجمع، عضو هیات امنا و 2 دانش‌آموز مجمع، عضو شورای برنامه‌ریزی سازمان هستند و این اهمیت این رکن از سازمان را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: داشتن نگاه ویژه به اعضای مجمع با ظرفیت 150 هزار نفری در سطح کشور و تربیت آنها، گام بلندی در راستای تحقق رسالت سازمان است.

عضو هیأت امنای سازمان دانش آموزی کشور افزود: در ابعاد مختلف باید برنامه‌ریزی موثر داشته باشیم تا بتوانیم یک دانش‌آموز ایرانی اسلامی را پرورش دهیم. ما باید اهداف تربیتی را در حوزه آموزشی نیز بگنجانیم.

به گفته رئیس مجمع اعضای سازمان دانش‌آموزی، ما باید به سمت بهینه سازی کیفیت آموزشی با تکنیک چند بعدی از اهداف علمی، اجتماعی، فرهنگی و آینده شغلی حرکت کنیم و در این مسیر دلسوزانه رفتار کنیم و از مقام وزارت خواستاریم تا نقش هماهنگ کننده معاونت‌های مختلف وزارت آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزی را ایفا کند.

او یکی از معضلات مسئولان و کارکنان سازمان دانش‌آموزی در مناطق، را عدم تعریف پست اختصاصی در سازمان دانش‌آموزی برشمرد و افزود: این موضوع باعث ایجاد مشکل می‌شود. بنابراین ضرورت دارد تا در اولویت‌های هیات امنای سازمان برای رفع این مشکل قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار