اطلاعیه اتاق اصناف ایران درباره بسته حمایت از کسب وکارها و مشاغل آسیب دیده از کرونا

تهران (پانا) - اطلاعیه اتاق اصناف ایران در راستای حمایت های بیمه ای، صدور مجوزها و حاملهای انرژی و سایر حمایت ها تحت عنوان " تمدید بسته حمایت از کسب وکارها و مشاغل بشدت آسیب دیده از کرونا" که در هفتاد و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا مورخ  ۱۴۰۰/۰۳/۸ که به تایید مراجع ذی ربط نیز رسیده است بدین شرح منتشر شد

کد مطلب: ۱۱۹۱۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
اطلاعیه اتاق اصناف ایران درباره بسته حمایت از کسب وکارها و مشاغل آسیب دیده از کرونا

برای مشاغل و کسب‌و‌کارهای به شدت آسیب‌دیده از کرونا حق بیمه سهم کارفرمایی اردیبهشت و خردادماه 1400 به مدت دو ماه امهال می‌شود.

برای مشاغل و کسب و کارهای به شدت آسیب‌دیده از کرونا، شمول بند (ث) تبصره (5) قانون بودجه سال 1400 کل کشور، موکول به رعایت شرط حفظ یا افزایش سطح اشتغال نیروی انسانی نخواهد بود.

کلیه مجوزهای صادره توسط دستگاه‌ها و نهادهای متولی صدور مجوز درکشور برای کلیه فعالیت‌ها و کسب‌و‌کارها و مشاغل تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۳/۳۱ تمدید می‌گردد. تمامی مراجع صدور مجوز در کشور مکلف‌اند اقدامات و اطلاع‌رسانی لازم به ذینفعان را به عمل آورند.

شرکت‌های مرتبط با خدمات عمومی (برق و گاز) تا پایان شهریورماه از قطع خدمات به مشاغل و کسب‌و‌کارهای به شدت آسیب‌دیده به علت وجود بدهی، خودداری نمایند.

موجرین اماکن موقوفه، مذهبی، آستان‌های متبرکه و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی مجازند حق‌الاجاره خود برای مشاغل و کسب‌و‌کارهای به شدت آسیب‌دیده از کرونا را در سال 1400 معادل اجاره سال 1399 تعیین نمایند.

اعتبار احکام هیئت مدیره و بازرسان اتحادیه‌های صنفی و هیئت رئیسه اتاق‌های اصناف سراسر کشور که مهلت تصدی آنان به موجب قانون نظام صنفی خاتمه یافته یا خاتمه می‌یابد، تا پایان شهریور 1400 تمدید می‌شود و برگزاری انتخابات اتحادیه‌ها تا این تاریخ به تعویق خواهد افتاد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار