فراخوان ارسال مقالات به «مجله رشد معلم» منتشر شد

تهران (پانا) - سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی فراخوان ارسال مقالات به « مجله رشد معلم» را منتشر کرد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
فراخوان ارسال مقالات به «مجله رشد معلم» منتشر شد

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، عظیم محبی؛ سردبیر «مجله رشد» معلم با اعلام این خبر افزود: کیفیت فرایند یاددهی یادگیری، نیازمند توسعه مستمر شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان و مربیان مدرسه‌هاست. بر این اساس، مجله رشد معلم براساس مأموریت خود نیازمند همفکری استادان دانشگاه‌ها، کارشناسان و معلمان فرهیخته است تا با ارسال مقالات کاربردی و تجربه‌های زیسـته خود، این مجله را یاری کنند.

وی گفت: اولین محور این فراخوان توسعه شایستگی‌های حرفه‌ای و شغلی معلمان شامل روش‌های بهسازی معلمان (درس پژوهی و...)، روش‌های نظارت بر عملکرد معلمان (بالینی و ...)، روش‌های سنجش و ارزیابی عملکرد معلمان، روش‌های مشارکت معلمان در نظام برنامه‌ریزی درسی، مطالعات تطبیقی نقش معلمان، آینده پژوهی در نقش معلمی، کاربست نظریه‌های نوین تربیتی و یادگیری در آموزش (نظریه فطرت‌گرایی توحیدی و علوم شناختی و...)، روش‌های افزایش رضایت شغلی معلمان (منزلت اجتماعی و...) روش‌های توسعه پژوهش های کیفی مدرسه محور (اقدام پژوهی و روایت پژوهی و...) می‌شود.

محبی ادامه داد: دومین محور این فراخوان به نقش الگویی معلمان شامل حسن خلق و کرامت انسانی، عشق به تربیت، مناسبات انسانی و اخلاقی، معنویت و خود مراقبتی، شادی و نشاط آفرینی، ارتباط و تعامل با خانواده، مسئولیت‌پذیری و ایثارگری، توسعه فرهنگ کار، مهارت، پژوهش، کارآفرینی، مصرف بهینه و حفظ محیط زیست، آداب و تشریفات معلمی (پوشش و رنگ لباس) می‌پردازد.

سردبیر مجله رشد معلم تصریح کرد: سومین محور، نقش حرفه‌ای معلمان است که طرح درس تلفیقی و موقعیت محور، تدریس تعاملی و کاوشگری، سنجش فرایندی و عملکردی، راهنمایی و مشاوره تحصیلی و شغلی، محیط متنوع یادگیری (واقعیت مجازی)، فناوری‌های نوین آموزشی، مدیریت کلاسی، تکالیف پژوهش و پروژه محور، مطالعه و کتاب خوانی سمینار، نمایشگاه و بازارچه را شامل می‌شود.

شایان ذکر است، قالب‌های نوشتاری از جمله مقاله، تجربه، خاطره، یادداشت کوتاه، قصه و داستان، طنز، حکایت و حداکثر 1000 کلمه باشد و مطالب ارسالی در قالب ورد (word) آماده و از طریق ایمیل به نشانی moallem@.roshdmag.ir فرستاده شود و مشخصات نویسنده (نام، سمت، شهر، شماره تماس) ذکر شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88490232-021 تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار