رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی اعلام کرد:

نام‌نویسی نوآموزان فقط با ارائه برگه سلامت

بجنورد (پانا) -رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌شمالی گفت نام‌نویسی نوآموزان در مدارس فقط با ارائه برگه سلامت امکان‌پذیر است.

کد مطلب: ۱۱۹۱۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
نام‌نویسی نوآموزان فقط با ارائه برگه سلامت

علی متقیان با اشاره به فعالیت ۱۵ پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی برای نوآموزان گفت: نام نویسی نوآموزان در مدارس فقط با ارائه برگه سلامت امکانپذیر است.

علی متقیان افزود: از مجموع پایگاه‌های سنجش ۱۴ پایگاه سنجش اولیه نوآموزان و یک پایگاه سنجش تخصصی است که در صورت تشخیص احتمال نارسایی، نوآموزان در سنجش اولیه، برای بررسی بیشتر به مراکز تخصصی معرفی خواهند شد.

وی گفت: در پایگاه اولیه نوآموزان مورد ارزیابی‌های بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، رفتاری و بهداشتی قرار می‌گیرند و اگر کودکی دارای اختلال شنوایی و بینایی باشد به مراکز تخصصی برای بررسی بیشتر معرفی می‌شوند.

متقیان هدف از طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه را پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، تشخیص جایگاه دقیق آموزش کودکان برای استفاده از خدمات متناسب با استعداد‌ها و توانمندی‌های کودکان و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی عنوان کرد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان با تأکید براینکه نوبت دهی به نوآموزان با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود، از اولیاء نوآموزان خواست برای دریافت گرفتن پایگاه‌های سنجش و تعیین وقت برای مراجعه باید به مدارس پیش ثبت نام نوآموزان مراجعه کنند.

متقیان مدارک مورد نیاز برای سنجش سلامت نوآموزان را شناسنامه، کارت واکسیناسیون، یک قطعه عکس از نوآموزان و پرداخت ۵۰ هزارتومان هزینه عنوان کرد.

بیش از ۱۹ هزار نوآموز امسال زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند و خانواده‌ها تا پایان ۳۱ خردادماه فرصت دارند با نوآموزان خود به این مراکز مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار