برگزاری جلسه ساماندهی لباس فرم مدارس

بجنورد (پانا) - جلسه لباس فرم مدارس که با حضور مدیرکل آموزش وپرورش و معاون پژوهش برنامه‌ریزی و توسعه منابع و مدیر سازمان دانش‌آموزی، روسای اتحادیه پوشاک خانم‌ها و آقایان و نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی در سالن جلسات اداره کل آموزش وپرورش خراسان‌شمالی تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۱۹۱۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه ساماندهی  لباس فرم مدارس

مدیر کل آموزش وپرورش مهدی مودی ظهر امروز در جلسه لباس فرم مدارس ، ضمن تشکر از همکاری تولیدیها در خصوص تهیه فرم مدارس گفت: شرایط دانش آموزان در مهر 1400در کلاس های درس صد در صد حضوری خواهد بود و هیچ چیری جای کلاسهای حضوری را نمی گیرد و ارزش و جایگاه معلمان در این دوران سخت کرونایی بیش از پیش معلوم شد و آموزش غیرحضوری به عنوان مکمل خواهد بود.

مودی گفت :بسیاری از مشاغل تعطیل شده و تهیه فرم لباس برای بعضی خانواده ها سخت شده، بنابراین به کمک هم آمده و مهربانی و مشارکت را سرلوحه کار قرار دهیم و مراعات همنوع را بکنیم.

وی ضمن اشاره به نقاط ضعف اجرای این طرح در سال گذشته گفت: باید سعی کنیم امسال فرم قابل قبولی به دانش آموزان ارائه دهیم و در این خصوص باید با توجه به شرایط خاص پیش آمده تمام پروتکلهای بهداشتی رعایت شود.

مهدی مودی گفت: تک فروشی نیز باید در دستور کار تولیدی ها قرار گیرد که خانواده هایی که نیاز به مقنعه یا فقط لباس و مانتو تک دارند با مشکل مواجه نشوند و در خصوص قیمت فرم تولیدی ها امسال باید مراعات حال خانواده ها را بکنند.

او افزود: برای رفع مشکلات باید تمهیداتی اندیشیده و نقایص برطرف شود، بنابراین با توجه به اینکه سازمان دانش آموزی به عنوان ناظر معرفی شده، تمام سعی خود را بر تولید فرم با کیفیت معطوف می کنیم.

مودی افزود: با نظارت دقیق باید منافذ فساد بسته شود و در خصوص فرم مدارس حق کسی ضایع نشود و این موضوع باید مد نظر قرار گیرد که آموزش و پرورش انگیزه اقتصادی ندارد و فقط قصد نظارت بر این امر را دارد.

مودی گفت: آموزش و پرورش بازار سهل الوصولی را در اختیار تولیدی ها قرار داده، بر این اساس تولیدی ها موظفند به بهترین وجه کار خود را انجام دهند.

وی حلقه اصلی اتصال کارشناسان سازمان را با کارشناسان نواحی و مناطق تعامل برای کمتر اشتباه کردن دانست و افزود: اختیاری بودن تهیه لباس مدارس برای خانواده ها با توجه به معیشت مردم و استفاده از لباسهای سال های قبل خیلی مهم است. استفاده از لباس فرم پایه های ورودی نیز اختیاری است. نباید در مردم ایجاد نارضایتی شود و مدیران مدارس نباید طرح و رنگ لباس فرم را در سال جدید تغییر دهند.

ابوالقاسم اکبری نماینده انجمن اولیاء و مربیان با اشاره به اهمیت این موضوع گفت: باید آسیب شناسی بصورت دقیق انجام گیرد تا در سال بعد با بیشترین رضایت اولیا در خصوص لباس فرم مدارس مواجه شویم.

وی افزود: ما از کارشناسانی که مشخص شده خواهشمندیم تا این ارزیابی را بصورت دقیق انجام دهند و نتیجه کامل بررسی را به ما اعلام کنند تا بتوانیم با تشکیل کارگروه های دیگر این میزان نارضایتی ها را کاهش دهیم. باید تنوع لباس های فرم، قیمت پارچه و لباس، نوع قرارداد و نقش دستگاه های مختلف در لباس فرم مدارس باید بررسی شود.

اکبری تاکید کرد: اگر حتی کمترین میزان نارضایتی را نیز داشته باشیم باید مشکل را بشناسیم و سریع بر حل آن مشکل براییم تا رضایت اولیای دانش آموزان حاصل شود.

مجید مصباح، مدیر سازمان دانش آموزی استان نیز با اشاره به هدف اصلی سازمان یعنی رضایتمندی اولیا دانش آموزان در خصوص لباس فرم مدارس گفت: ما همه تلاش خود را برای کنترل موضوع قیمت و کیفیت پارچه لباس فرم مدارس انجام می دهیم و تمام هدف ما رضایت اولیاء است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار