لایحه «رتبه‌بندی مربیان سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور»‌ در دستورکار دولت قرار گرفت

تهران (پانا) - وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی لایحه رتبه بندی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را به هیات دولت ارائه داده است.

کد مطلب: ۱۱۹۱۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
لایحه «رتبه‌بندی مربیان سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور»‌ در دستورکار دولت قرار گرفت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، در نقشه جامع علمی کشور، ارتقا منزلت و صلاحیت حرفه­ ای و مرجعیت علمی و اجتماعی معلمان، استادان، پژوهشگران و فناوران مورد تاکید قرار گرفته و تقویت انگیزه ­های معنوی و تشویق اعتباری و مادی برای جلب نخبگان جامعه به سمت حرفه­ های معلمی، استادی، در زمره اقداماتی برشمرده شده است که به صورت ملی باید انجام شود.

در این بین، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از جمله سازمان­ های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که به عنوان بزرگترین نظام آموزش ­های مهارتی و فنی و حرفه­ ای در کشور، نقش اساسی در تامین نیروی کار ماهر مورد نیاز بازار کار فعلی و آتی کشور ایفا می کند.

از این­رو ارتقا منزلت و صلاحیت حرفه­ای مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه­ای که بازیگران اصلی این عرصه هستند، زمینه ­ساز دستیابی به سطح دانش و مهارت نیروی کار کشور متناسب با معیارهای جهانی و در جهت پاسخگویی به نیازهای جامعه و بازار کار داخلی و خارجی و تحقق اهداف بخشی نظام علم، فناوری و نوآوری کشور مندرج در نقشه جامع علمی کشور خواهد بود.

لذا باتوجه به اینکه لایحه رتبه­ بندی معلمان آموزش و پرورش در دستور کار دولت و مجلس شورای اسلامی قرار دارد، در راستای رعایت حقوق شهروندی و عدم ایجاد تبعبض بین نیروهای آموزشی، سیاست­گذاری واحد در حوزه ­های آموزشی کشور و همچنین به منظور فرآهم آوردن زمینه تحقق تکالیف مندرج در نقشه جامع علمی کشور و ماده (۵۴) قانون مدیریت خدمات کشوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی «لایحه رتبه­ بندی مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ­ای کشور» را تدوین و به هیئت دولت ارائه داده است.

گفتنی است، این لایحه پیشنهادی مراحل بررسی خود را در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت طی می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار