منصور اردستانی:

10. 5 درصد دانش‌آموزان تحت پوشش مدارس غیر دولتی هستند

تهران (پانا) - مدیر کل حقوقی وزارت آموزش و پرورش خبر داد اکنون 10. 5 درصد دانش‌آموزان تحت پوشش مدارس غیر دولتی و 88. 5 درصد تحت پوشش مدارس دولتی هستند.

کد مطلب: ۱۱۹۰۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
10. 5 درصد دانش‌آموزان تحت پوشش مدارس غیر دولتی هستند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو، منصور اردستانی، مدیرکل حقوقی وزارت آموزش و پرورش در گفتگوی تلفنی گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش وضعیت خوبی دارد ولی با وضع مطلوب فاصله دارد و تلاش بر این است تا آموزش و پرورش با کیفیت و در دسترس اقشار مردم جامعه تامین شود.

وی افزود: تعلیم و تربیت افراد لازم التعلیم بر عهده دولت است و بر اساس قانون اساسی تامین دسترسی عادلانه و فرصت‌های برابر آموزشی به عنوان یک هدف برای نظام آموزشی تعریف شده است.

اردستانی تصریح کرد: با گذر زمان و شرایط خاص جامعه و اقتضاعات حکمرانی و راهبرد بودجه دولت پای مدارس غیر انتفاعی و غیر دولتی به حوزه تعلیم و تربیت باز شد.

این مدیر مسئول ادامه داد: در حال حاضر در دسته بندی ماهیتی دو نوع مدرسه غیر دولتی و دولتی در کشور وجود دارد که مدارس غیر دولتی با سرمایه شخصی و تمایل اشخاص حقیقی و یا حقوقی به صورت خصوصی بر اساس ضوابط آموزش و پرورش تاسیس می‌شوند.

اردستانی اظهار داشت: بنا به شیوه و نوع مدیریت در مدارس دولتی در کشور امروز مدارس دولتی تنوع بیشتری داشته و به صورت مدارس دولتی، مدارس هیات امنایی، مدارس خاص، مدارس شاهد، مدارس استعدادهای درخشان یا سمپاد اداره می‌شوند.

وی در ادامه از کاهش جمعیت دانش آموزی مدارس غیر دولتی به خاطر کرونا خبر داد و افزود: در حال حاضر حدود 17 هزار مدرسه غیر دولتی در کشور وجود دارد که یک میلیون و 660 هزار دانش آموز در مدارس غیر دولتی درس می‌خوانند.

مدیر کل حقوقی وزارت آموزش و پرورش افزود: اکنون 10. 5 درصد دانش آموزان تحت پوشش مدارس غیر دولتی و 88. 5 درصد تحت پوشش مدارس دولتی هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار