اجرای پروژه نصب کنتورهای هوشمند برای پایش مشترکان پرمصرف

تهران (پانا) - مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از اجرای پروژه نصب کنتورهای هوشمند برای پایش مشترکان پرمصرف در سطح استان کردستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۹۰۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای پروژه نصب کنتورهای هوشمند برای پایش مشترکان پرمصرف

به‌گزارش وزارت نیرو، هیوا لهونیان با اعلام این خبر اظهار کرد: فصل دوم اجرای طرح فهام به مشترکان پرمصرف خانگی، تجاری، اداری و کشاورزی اختصاص یافته است، این طرح با هدف پایش و کنترل میزان مصرفی برق مشترکان اجرا شده است.
وی اضافه کرد: کنتورهای هوشمند، راهکاری است که می‌تواند به‌خوبی رفتار مشترکان پرمصرف را کنترل کرده و آنان را در ردیف مشترکان با مصرف متعادل (مشترکان خوش مصرف) قرار دهد.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اجرای فاز دوم این طرح افزود: اجرای فاز دوم طرح آغاز شده و حدود 3 هزار مشترک را در استان کردستان شامل می‌شود.
وی نصب کنتورهای هوشمند را پیش نیاز اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف دانست و افزود: برای اعمال تعرفه‌های مختلف در ساعات اوج مصرف برق یا حتی خارج از آن زمان، نصب این کنتورها ضروری است .
لهونیان در ادامه تصریح کرد: کنتورهای هوشمند به عنوان راهی برای رصد میزان مصرف مشترکان، برای بیش از 90 درصد از مشترکان دیماندی و برای بیش از 50 درصد از مشترکان کشاورزی نصب و راه اندازی شده و در آینده نزدیک کنتورهای هوشمند برای همه مشترکان نصب خواهد شد تا هدف مدیریت بار و متعادل‌سازی مصرف برق استان به صورت کامل، محقق شود.
این گزارش می‌افزاید، در سال‌جاری 2030 دستگاه کنتور هوشمند در قالب طرح فهام برای مشترکان دیماندی و کشاورزی نصب خواهد شد و سه هزار دستگاه طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده طی دو سال آتی تمام کنتورهای برق عمومی، صنعتی و کشاورزی به کنتورهای هوشمند تبدیل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار