رئیس دانشگاه فرهنگیان:

مکتب امام خمینی (ره) ترسیم کننده مسیر حرکت رهبران و مجاهدان انقلابی، اسلامی است

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان، مکتب امام خمینی (ره) را ترسیم کننده مسیر حرکت رهبران و مجاهدان انقلابی، اسلامی دانست.

کد مطلب: ۱۱۹۰۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
مکتب امام خمینی (ره) ترسیم کننده مسیر حرکت رهبران و مجاهدان انقلابی، اسلامی است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، همزمان با سی و دومین سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) قیام ۱۵ خرداد و همچنین سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) ظهر امروز دکتر حسین خنیفر، در نمازخانه سازمان مرکزی، در جمع مسئولان و کارکنان این دانشگاه، با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی (ره) فضائل و اخلاق عملی حضرت امام (ره) را منحصر به فرد و جهانگیر دانست و تصریح کرد: با مطالعه دقیق سیره نظری و عملی حضرت امام (ره) دستیابی به خورشید ذاتی امام امکان پذیر می شود.

حسین خنیفر، پایبندی به مبانی و ارزش های اساسی را لازمه حرکت در مسیر درست دانست و با تاکید بر مطالعه اندیشه، آرا و سیره عملی حضرت امام (ره) توسط آحاد جامعه به ویژه نسل جوان کشور، افزود: این شناخت و آگاهی، محقق کننده پیشرفت همه جانبه کشور است. چرا که اندیشه امام (ره) اندیشه ای پویا، راهگشا و تاثیرگذار است که با بازخوانی و نزدیک شدن به آن با مشکلاتی اندک مواجه خواهیم شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، حجاب معاصرت را مانع شناخت دقیق شخصیت حضرت امام خمینی (ره) ذکر کرد و گفت: شناخت بسیاری از راهبردها، اندیشه‌ها و ایده‌های ایشان به صورت عمیق، در گذر زمان اتفاق می افتد. قطعا خروج از حجاب معاصرت، منجر به شناخت بیش از پیش حضرت امام (ره) خواهد شد.

این مقام مسوول، ساده زیستی در اوج تمیزی را از فضائل برجسته حضرت امام (ره) اعلام و با معرفی امام خمینی (ره) به عنوان پیشوایی غیور، توانمند و برخوردار از اعتقاد و ایمانی راسخ تصریح کرد: زهد و تقوی و پایبندی ایشان به ارزش‌های اسلامی، قدرتمندترین سلاح حضرت امام (ره) در برابر مستکبران بود.

وی، امام خمینی (ره) را عارفی با تقوا، فقیه، سیاستمدار، مفسر و مسلط به تحولات سیاسی روز دانست و اظهار داشت: حضرت امام (ره) مجتهد انقلابی دارای زوایای پنهان بود. مکتب ایشان نیز مکتبی است که مسیر حرکت برخی از رهبران و مجاهدان انقلاب را ترسیم کرده است.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، پایبندی به هدف، تواضع، عزت نفس بالا و استمرار در خودسازی را از دیگر فضائل اخلاقی حضرت امام (ره) برشمرد و گفت: گزیده گویی و در عین حال کاربرد کلمات و کلیدواژه های ساده و عمیق در گفتار امام راحل (ره) کاملا مشهود و نمایان بود.

خنیفر، با اشاره به دقت بالای حضرت امام (ره) در مسائل فرهنگی و سیاسی، شجاعت، صلابت، هوشیاری، قاطعیت و آگاهی امام نسبت به زمان را بی نظیر خواند و با معرفی کتاب کشف الاسرار حضرت امام خمینی (ره) به عنوان یک کتاب توحیدی - کلامی و مهم‌ترین و قدیمی‌ترین سند مبارزاتی ایشان ، بر اهمیت این کتاب از نظر قوت پاسخ‌دهی به شبهات سیاسی، مذهبی تاکید کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، در پایان با اشاره به انتخابات پیش رو، ابراز امیدواری کرد: دانشگاه فرهنگیان با حفظ کرامت و عزت و صلابت خود مشوق خوبی برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و انتخاب فرد اصلح برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار