فاز یک گلخانه صنعتی تولید نشای سبزی و صیفی در نیشابور افتتاح شد

نیشابور (پانا)- فاز یک گلخانه صنعتی تولیدنشای سبزی و صیفی با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال در روستای باغشن گچ بخش مرکزی شهرستان به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۱۱۹۰۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد
فاز یک گلخانه صنعتی تولید نشای سبزی و صیفی در نیشابور افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی نیشابور، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در جمع مسئولین و کشاورزان منطقه با بیان اهمیت آب و بحران خسکسالی گفت: با توجه به نامگذاری مقام معظم رهبری در سال جدید و اهمیت قائل شدن به مباحث تولید و رفع موانع تولید، ایجاد مجتمع های گلخانه ای از اهمیت فراوانی برخوردار است.

هاجر چنارانی دغدغه کشاورزان را از اولویت های کاری خود اعلام کرد و گفت: این مجموعه با همت خانواده رشیدآبادی وفرزندانشان با اعتباری بالغ بر ۱۸میلیارد ریال و با مشارکت بانک کشاورزی در زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع ایجاد شده و برای ۵ نفر بصورت مستقیم و۳۰ نفر بصورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: این مجموعه اولین گلخانه صنعتی تولید نشاء در نیشابور است و امیدواریم شاهد توسعه فازهای بعدی آن باشیم.

علیرضا قامتی، معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور نیز در این مراسم گفت: تولید محصولات کشاورزی با توجه به کم آبی ها و بحران خشکسالی دچار مشکل شده است. اطلاعات، پایه اصلی و اساسی برنامه ریزیها و بحرانها است.

وی با مقایسه قیمتهای محصولات کشاورزی با میزان آبی که مصرف می کنند تصریح کرد: هیچ گونه یکنواختی و تعبیر منطقی برای این میزان تولید نیست و باید با مدیریت کردن و افزایش بهره وری آب و با تولید بیشتر در واحد سطح، ارزش افزوده بیشتری برای محصولات کشاورزی ایجاد کرد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیز در جمع کشاورزان با مقایسه وضعیت بارندگی ودما امسال نسبت به سال گذشته گفت: کشت گلخانه ای از مزایای زیادی نسبت به کشت مستقیم در مزرعه برخوردار است.

محمدعلی فرهمند راد، کوتاه تر شدن دوره پرورش گیاهان، تولید و عرضه محصول به بازار پیش از موعد، یکنواختی بیشتر در محصول، امکان کنترل بهتر در مراحل داشت، استفاده بهینه از فضای زمین، مدیریت مطلوب تر آفات و بیماری ها، نیاز به بذر کمتر، امکان استفاده از فصل رشد به مدت بیشتر، بالاتر بودن کیفیت گیاهان به دست آمده، امکان انتخاب گیاهان قوی و سالم جهت کاشت را از جمله این مزایا عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار