بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با پانا

تیم ملی با این بازیکن‌ها توانایی شکست بحرین و عراق را دارد؛ باید مراقب جنگ روانی آنها باشیم

عملکرد تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ نقش نداشتن بازی تدارکاتی را نشان داد / نباید بازی با هنگ کنگ را ملاک قرار داد/ به دیدار تیم ملی مقابل بحرین و عراق خوشبین هستم

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران به ملی‌پوشان فوتبال ایران توصیه کرد که مراقب جنگ روانی در دیدار امشب مقابل بحرین باشند.

کد مطلب: ۱۱۹۰۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
تیم ملی با این بازیکن‌ها توانایی شکست بحرین و عراق را دارد؛ باید مراقب جنگ روانی آنها باشیم

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با پانا، درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ‌کنگ در مرحله اول انتخابی جام جهانی 2022 که با برتری 3 بر یک ایران به پایان رسید، گفت: « بازی با هنگ‌کنگ از چندین جهت حائز اهمیت بود، به نظرم ملی‌پوشان در این دیدار خیلی عملکرد خوبی نداشتند، اقتدار همیشگی تیم ملی در مصاف با هنگ‌کنگ دیده نشد و بازیکنان سردرگم و ناهماهنگ بودند. عملکرد ملی‌پوشان مقابل هنگ‌کنگ نشان داد چقدر تیم به بازی تدارکاتی قبل از این دیدار نیاز داشته است چرا که باعث می‌شد ملی‌پوشان در تکنیک‌های فنی بیشتر با هم هماهنگ شوند از طرف دیگر به خودباوری برسند. »

وی ادامه داد: « البته تیم هنگ‌کنگ هم بسته و نامتعارف بازی کرد، با این حال پیروزی حاصل شد و در این مسابقه تفاضل گل هم اهمیت نداشته است. البته به نظرم پیروزی در این دیدار را نباید ملاک قرار داد، چرا که شرایط تیم‌های بحرین و عراق کاملا متفاوت اسد. تیم ملی در جناحین ناهماهنگ بود و حرکات ترکیبی هم به درستی انجام نمی‌شد. از طرف دیگر مهاجمان کارایی لازم را نداشتند و با تاخیر به هم پاس می‌دادند، در اکثر مواقع هم پاس‌های آن‌ها نادرست یود. البته تعویض خوب اسکووچیچ و آمدن مهدی ترابی فضای گلزنی را برای ملی‌پوشان ایران فراهم کرد و آنها توانستند به گل برسند. »

ذوالفقارنسب تاکید کرد: « ترابی به محض ورودش به زمین بازی نمایش خوبی در خط حمله ارائه داد. به نظرم بازی با هنگ‌کنگ یک دیدار تدارکاتی بود و نباید آن را ملاک قرار دهیم، من خیلی خوشحالم که با توجه به نبود بازی تدارکاتی برای تیم ملی، اولین بازی ما با هنگ‌کنگ بود، چرا که این بازی حکم دیدار تدارکاتی را داشت. دیدار با عراق و بحرین کاملا متفاوت خواهد بود. »

کارشناس فوتبال کشورمان درباره بازی امشب مقابل بحرین خاطرنشان کرد: « از ابتدا هم می‌دانستیم بازی با بحرین و عراق سخت خواهد بود، البته من به این دو دیدار خوشبین هستم مگر اینکه شرایط بازی و داوری تغییر کند و بازی از کنترل بازیکنان ما خارج شود. قطعا اسکووچیچ تیم بحرین را به خوبی آنالیز کرده است، در بازی مقابل هنگ‌کنگ موقعیت زیادی روی دروازه ما به وجود نیامد اما گل خوردن تیم ملی شوک‌کننده بود و این نشان می‌دهد خط دفاعی تیم خیلی شکننده است، امیدوارم سرمربی و دیگر اعضای کادر فنی روی این موضوع تمرکز و این نقیصه را برطرف کرده باشند. »

وی در پایان گفت: من شانس ایران را برای پیروزی مقابل بحرین و عراق بالا می‌بینم، تیم ما مهره‌های خیلی خوبی دارد که همگی هم مقابل این دو تیم انگیزه دارند بنابراین با دل و جان بازی می‌کنند. قطعا اگر بازیکنان ما مثل همیشه بازی کنند و مقتدر باشند توانایی شکست عراق و بحرین را هم خواهیم داشت. البته امشب از نظر روحی و روانی بازیکنان تیم ملی باید به خود مسلط باشند و درگیر حواشی نشوند. متاسفانه تیم‌های عربی جنگ روانی به وجود می‌آورند و بازیکنان باید آگاه باشند که به این مسائل توجه نکنند و مراقب این جنگ روانی باشند »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار