در گفت‌وگو با پانا:

انبارلویی: التهابی در مناظره اول به وجود نیامد اما بعضی نامزدها حرف‌های بی‌ربط زدند

تمام سوالات مطرح شده جزو مطالبات مردم به حساب می‌آمد/ در مناظره اول سخنانی مطرح شد که ربطی به مشکلات مردم نداشت

تهران(پانا) - معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت در مناظره نخست التهاب به وجود نیامد، اما بعضی نامزدها حرف‌های بی‌ربطی را بیان کردند و سخنانی مطرح شد که ربطی به مشکلات مردم نداشت.

کد مطلب: ۱۱۹۰۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
انبارلویی: التهابی در مناظره اول به وجود نیامد اما بعضی نامزدها حرف‌های بی‌ربط زدند

محمدکاظم انبارلویی درباره اولین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری با محوریت برنامه و سیاست‌های اقتصادی به پانا گفت: «انصافاً صداوسیما از باب نمایندگی مطالبات و گفتمان مردم سوالات بسیاری را مطرح کرد که پرسش‌های جامعه هم بود. 7سوال در مرحله اول مناظره درخصوص موانع تولید، مشکلات بودجه، ابربدهکاران بانکی، فرار مالیاتی، تقویت ارزش پول ملی، پدیده نقدینگی و آثار مخرب آن در تورم و گرانی و محرومیت‌زدایی از نامزدها مطرح شد که به عقیده من، سوالات کلیدی بودند.»

این فعال سیاسی اصولگرا درباره پاسخ کاندیداها به پرسش‌ها افزود: «آقایان همتی و مهرعلیزاده بدون توجه به سوال شروع به خواندن بیانیه کردند و مطالبی خارج از موضوع را شرح دادند. در قسمت دوم، مناظره به سمت نقد و انتقادات نامزدها نسبت به پاسخ‌ها پیش رفت و در پایان مرحله نیمه اول دوباره به آقایان فرصت بیان دیدگاه‌ها راجع به مسائل اقتصادی داده شد.»

وی اضافه کرد: «آقایان همتی و مهرعلیزاده در بخش دوم و سوم مناظره به سمت پاسخ به سوالات پیش رفتند و آقایان جلیلی و رئیسی تمرکز بهتری نسبت به پرسش‌ها داشتند. البته آقای رئیسی به غیر از پاسخ و جواب، کارنامه هم برای ارائه داشت.»

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه به نیمه دوم مناظره اشاره کرد و گفت: «در این بخش پاسخ‌ها هیجان دوره اول را نداشتند. صداوسیما در این دور از مناظرات تکنیک جالبی را انجام داد و آن قطع صدای نامزدها پس از پایان زمان بود و از سوی دیگر، کاندیدایی نمی‌توانست وارد پاسخ نامزدی دیگر شود و آرامش خوبی صورت گرفت.»

انبارلویی با بیان اینکه صداوسیما درخصوص اعتنا به افکار عمومی موفق ظاهر شد، تصریح کرد: «رسانه ملی توانست نامزدها را برای پرداختن به مسائل مردم سرخط کند و به نوعی کاری کرد تا آن‌ها دعواهای جناحی- حزبی را کنار بگذارند.»

این فعال رسانه‌ای با تأکید بر اینکه مردم از گرانی و مشکلات اقتصادی گلایه‌مند هستند، افزود: «جامعه از رئیس جمهور کشورشان انتظار حل مشکلات معیشتی، بیکاری، تورم و... را دارد. تمام سوالات مطرح شده جزو مطالبات مردم به حساب می‌آمد بنابراین باید مردم بدانند که به چه کسی می‌خواهند رأی دهند.»

وی تأکید کرد: «در مناظره نخست التهاب به وجود نیامد، اما بعضی نامزدها حرف‌های بی‌ربطی را بیان کردند و سخنانی مطرح شد که ربطی به مشکلات مردم نداشت. با رویکرد افراد در مناظره اول مشخص شد که برخی کاندیداها دنبال تغییر و تحول هستند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار