مدیرعامل هلال احمر قم:

یکهزار و ۶۹۷ بیمار کرونایی در رصد قرنطینه خانگی قم رهگیری شدند

قم(پانا)- مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم عنوان کرد یکهزار و ۶۹۷ بیمار کرونایی در رصدخانه قرنطینه خانگی قم طی ۲۸ اردیبهشت‌ماه تا ۱۰ خردادماه در قالب طرح شهید سلیمانی مورد رهگیری قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۱۹۰۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
یکهزار و ۶۹۷ بیمار کرونایی در رصد قرنطینه خانگی قم رهگیری شدند

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر قم «محمدرضا بهرامی» مدیرعامل این جمعیت اظهار کرد: رصدخانه قرنطینه خانگی برای نخستین بار در کشور با حضور ۶۰ تَن از فرشتگان نجات هلال احمر از سه حوزه معاونت داوطلبان، جوانان و امدادگران که دوره‌های آموزشی خاص این طرح را در دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت گذرانده‌اند از ۲۸ اردیبهشت‌ماه سال جاری به‌صورت داوطلبانه کار خود را آغاز کرد.
وی افزود: این رصدخانه براساس نقاط قوت و ضعف‌هایی که در طرح شهید سلیمانی بود از سوی جمعیت هلال احمر قم پیشنهاد شد.
مدیرعامل هلال احمر قم ادامه داد: فرشتگان نجات در این طرح به‌منظور رهگیری بیماران کرونایی که در منزل قرنطینه هستند، براساس لیست روزانه‌ای که توسط مرکز بهداشت در اختیار آنها قرار می‌گیرد به‌صورت تلفنی با این بیماران تماس گرفته و نکته‌های بهداشتی و توصیه‌های لازم را به‌آنها آموزش می‌دهند و به‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماندن در خانه ترغیب می‌کنند.
بهرامی تصریح کرد: براساس فهرستی که از سوی مرکز بهداشت در اختیار این رصد خانه قرار گرفت، یکهزار و ۶۹۷ بیمار کرونایی رهگیری شدند که در مدت ۱۳ روز، تعداد ۱۲ هزار و ۴۱ مورد تماس تلفنی با این بیماران توسط فرشتگان نجات صورت گرفت که حدود ۹۹ تَن از بیماران به‌مراکز درمانی جهت بستری هدایت شدند.
وی اضافه کرد: ۳۰۵ تَن از آنها بهبودی کامل یافتند و قرنطینه خانگیشان پایان یافت و متاسفانه ۱۸ تَن از بیماران کرونایی جان خود را از دست دادند.

بهرامی بیان کرد: اجرای این طرح نقشی اساسی در روند کنترل و کاهش ویروس کرونا داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار