پالایشگاه تهران همچنان می‌سوزد؛ عملیات اطفاء ادامه دارد

تهران (پانا) - سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درخصوص آخرین اخبار از روند عملیات آتش‌نشانان در حادثه آتش‌سوزی پالایشگاه جنوب تهران توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۱۸۹۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
پالایشگاه تهران همچنان می‌سوزد؛ عملیات اطفاء ادامه دارد

سید جلال ملکی درباره آخرین روند عملیاتی آتش‌نشانان در حادثه آتش‌سوزی پالایشگاه تهران گفت: پیرو حادثه روز گذشته در پالایشگاه جنوب تهران، در نهایت ١٠ ایستگاه از سازمان آتش نشانی تهران به همراه چندین دستگاه خودروهای پشتیبانی از جمله خودرو بالابر، دستگاه تنفسی، تانکر آب و.. در محل حضور پیدا کردند. مجموع خودروهایی که در این حریق استفاده شدند حدود ۶٠ دستگاه بوده است. حدود ١٨٠ آتش نشانان تا به حال در حال عملیات بوده‌اند. آتش نشانی شرکت نفت نیز در محل حضور دارد. همکاران ناجا، راهور، بحران، اورژانس و.. نیز در محل حضور داشتند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اظهارکرد: عملیات بدون وقفه ادامه دارد. در ابتدا اعلام شد که یکی از مخازن دچار حریق شده اما ظاهراً به بخشی از مخزن دیگر نیز سرایت کرده و حجم زیادی از شعله ها به آسمان می رفت. علیرغم اینکه نزدیک شدن به این حریق سخت بود اما ده‌ها سرلوله همزمان کار می کرد و به خوبی آب و مواد اطفایی تامین می شد.

وی گفت: تا به حال مورد تلفات جانی نداشتیم. در این حادثه برخی از همکاران دچار ضعف و بی حالی و دود گرفتگی شدند اما مصدوم حاصل از سوختگی نداشتیم. اکنون بخش زیادی از حریق خاموش شده است. یکی از مخازن هنوز شعله دارد که طبیعی است چرا که حریق مایعات نفتی حرارت زیادی به خود می‌گیرد و سخت خاموش می‌شود.

ملکی خاطرنشان کرد: بقیه مخازن در حال سرد شدن است و نگرانی بابت سرایت آتش به سایر مخازن تا حدی زیادی از بین رفته است. فقط همین یک مخزن هنوز شعله دارد که آتش نشانان عملیات خود را ادامه می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار