16 هزار میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی توسط دولت هزینه شد

تهران (پانا) - رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از سرمایه‌گذاری ۱۶ هزار میلیارد تومانی در بخش مکانیزاسیون کشاورزی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۸۹۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد
16 هزار میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی توسط دولت هزینه شد

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، «کامبیز عباسی» افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم، بیش از ۱۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش مکانیزاسیون کشاورزی صورت گرفته که ۲۵ درصد این سرمایه گذاری معادل ۴ هزار میلیارد تومان آن در سال ۱۳۹۹ انجام شده است.

وی با تاکید بر این که به لحاظ سرمایه گذاری اتفاقی بی نظیر در بخش مکانیزاسیون کشاورزی رخ داده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز بدون هیچ وقفه ای، برنامه ریزی برای بیش از ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی در حال انجام است.

در دولت یازدهم ردیف اعتباری مستقلی به بخش مکانیزاسیون کشاورزی تعلق گرفت، به‌طوری که برای پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی با محور اقتصاد مقاومتی از نیمه دوم سال ۹۲ تاکنون به‌تدریج هفت خط اعتباری به این بخش اختصاص یافته است.

خط نخست اعتباری در سال ۹۲ به ظرفیت هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، خط دوم به میزان هشت هزار میلیارد ریال در سال ۹۳، خط سوم به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال در سال ۹۴، خط اعتباری چهارم به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال در سال ۹۵، خط اعتباری پنجم در سال ۹۶ به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال، خط اعتباری ششم در سال ۹۷ به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال و خط اعتباری هفتم در سال ۹۸ به مبلغ یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال و در سال ۹۹ خط اعتباری هشتم به مبلغ دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

آمارها نشان می‌دهد سالیانه ۲۵ هزار میلیارد ریال تقاضای تسهیلات برای توسعه و نوسازی ماشین‌آلات کشاورزی وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار